جمعیت الوفاق بحرین:

مردم بحرین بهای گزافی برای مطالبه دموکراسی پرداخت کرده‌اند

جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی دموکراسی، بر لزوم حمایت از خواسته‌های مردم این کشور تأکید کرد.

مردم بحرین بهای گزافی برای مطالبه دموکراسی پرداخت کرده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی الولوه، جمعیت اسلامی الوفاق بحرین تاکید کرد مسئله ملت بحرین مهم ترین مسئله‌ای است که باید از آن حمایت کرد؛ زیرا مردم بحرین در همه سطوح بهای گزافی برای مطالبه دموکراسی پرداخت کرده اند و با وجود رفتار مسالمت آمیز و متمدنانه مردم، این کشور هنوز در همه زمینه‌ها مشکل دارد.

جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه خود به مناسبت پانزدهم سپتامبر، روز جهانی دموکراسی، اعلام کرد: از هفت سال پیش مردم بحرین به شکل گسترده و بی نظیر در سطح جهان، به خیابان ها آمدند و خواستار تغییر مسیر به سمت دموکراسی شدند. آنها در خیابان ها و زندان ها کشته شدند و جنایت های بزرگی در حقشان صورت گرفت که شرح آن در گزارش بسیونی و سایر گزارش های وزارت خارجه آمریکا و انگلیس و سازمان ها و نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی حقوق بشر و سازمان هایی مانند عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر آمده است.

در این بیانیه تأکید شده است: ملت بحرین هنوز اصرار دارد با وجود همه ستم هایی که دیده است به صورت مسالمت آمیز به مطالبه دموکراسی و مخالفت با تسلط و استبداد ادامه دهد. مقامات بحرین در هر زمینه ای وارد جنگ و مقابله با مردم شده اند و با استفاده از نفوذ قانونی و اداری، تظاهرات و اعتراض و سخنرانی و گفتگو با رسانه ها را ممنوع کرده اند. همچنین هیچ گونه اعتراض و نقد را جایز نمی دانند چنان که افراد را به خاطر انتشار توییت انتقاد آمیز محاکمه می کنند. مقامات حکومتی اخیرا از نامزدی هزاران مخالف برای ورود به مجلس نمایندگان جلوگیری کرده اند تا هیچ صدایی را در انتقاد از مراجع قدرت به هیچ شکلی نشنوند. این در حالی است که مجلس نمایندگان یک نهاد صوری است که مقامات بر همه قسمت های آن کنترل دارند و به شکل مطلق به مراجع قدرت وابسته است و مانند یک اتاق پشتی برای تصمیمات استبدادی آنها یا تسهیل سرقت ها و سیطره بر تصمیمات و ثروت کشور استفاده می شود.

جمعیت الوفاق همچنین در این بیانیه خاطرنشان می‌کند: روز جهانی دموکراسی در حالی بر مردم بحرین می گذرد که بیش از 4 هزار و هفتصد زندانی سیاسی در زندان های حکومت به دلیل مطالبات قانونی خود در بند هستند و صدها مجروح و هزاران خانواده ازهم‌پاشیده به علت بازداشت های ظالمانه، تبعید، سلب تابعیت، پیگرد امنیتی، انفصال از خدمت، محرومیت از شغل و سخنرانی و انواع و اقسام ظلم، حاصل مطالبه و خواست دموکراسی است.

در این بیایه همچنین آمده است: مسئله بحرین نیازمند موضع انسانی و اخلاقی از سوی کشورها و سازمان هاست تا از ظلم بیشتر جلوگیری شود و بر لزوم گفتگو و پاسخگویی به خواسته های دموکراتیک بحرینی ها و ایجاد کشوری دموکراتیک و عادلانه که تنها راه رسیدن به ثبات و همزیستی و توسعه و سازندگی از طریق قراردادهای اجتماعی و نهادها و سازمان های موثر و مستقل است، تاکید شود.

انتهای پیام/

تأکید الوفاق بحرین بر لزوم حمایت از خواسته‌های مردم این کشور

برچسب ها: آسیا ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار