استقلالی‌ها در صدد تکرار معجزه سال ۱۳۷۵/ السد جایگزین نوف باخور می‌شود؟

تیم فوتبال استقلال ایران باید در چارچوب دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در قطر به مصاف السد برود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، تیم های استقلال ایران و السد قطر باید از ساعت ۲۰:۳۰ ( به وقت ایران ) روز دوشنبه ( ۲۶ شهریور ) در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف هم می روند و فوتبالدوستان ایرانی امیدوار هستند تا شاگردان وینفرد شفر آلمانی با خلق شگفتی و پیروزی ۳ بر صفر مقابل یاران ژاوی و گابی به جمع ۴ تیم برتر آسیا برسند.

استقلال ایران که در بازی رفت با گل به خودی مشعل برشام، دروازه بان جوان السد پیش افتاد اما در ادامه ۳ گل از اکرم عفیف و بغداد بونجاح ( ۲ ) دریافت کرد تا بازی یک بر صفر برده و در مقابل ۸۰ هزار نفر با نتیجه ۳ بر یک وگذار کند اما هواداران ایرانی و به خصوص آبی پوشان امیدوارند تا استقلال مانند سال ۱۳۷۵ در بازی برگشت کوالاک کنند و به مرحله نیمه نهایی راه یابند.

استقلالی ها در صدد تکرار معجزه سال ۱۳۷۵/ السد جایگزین نوف باخور می شود؟

در رقابت های جام در جام باشگاه های آسیا در سال ۱۹۹۶ میلادی ( ۱۳۷۵ ) و در بازی رفت ۲ تیم، استقلال ایران و نوف باخور ازبکستان در فرغانه تاشکند به مصاف هم رفتند که نماینده ازبک ها با نتیجه ۴ بر یک از سد آبی پوشان ایرانی گذشتند. در آن مسابقه تک گل استقلالی ها که هدایت آن را برعهده منصور پورحیدری بود را، عبدالصمد مرفاوی به ثمر رساند اما در بازی برگشت آبی پوشان فوق العاده عمل کردند و با کسب نتیجه عالی شگفتی ساز شدند.

در بازی برگشت، پورحیدری ( سرمربی وقت استقلال ) با بازی دادن به مرفاوی، صادق ورمزیار، علیرضا منصوریان و نوری ترکیب هجومی به بازی فرستاد و ورزشگاه آزادی هم مملو از جمعیت بود. حملات آبی پوشان از سمت چپ و راست ادامه داشت اما عملکرد بی نقص دیمیتری باشکوویچ، دروازه بان نوف باخور  کار را برای استقلالی ها سخت کرده بود تا اینکه ورمزیار با سرعت عالی و دریبل هایش موفق به گرفتن پنالتی شد و خودش نخستین گل را به ثمر رساند. پس از اعلام پنالتی از سوی داور، زردپوشان ازبکستانی به شدت اعتراض کردند اما تاثیری نداشت و شاگردان پور حیدری گل اول را به ثمر رساندند.

استقلالی ها در صدد تکرار معجزه سال ۱۳۷۵/ السد جایگزین نوف باخور می شود؟

در دقیقه ۲۷ و روی سانتر زیبای امیر قلعه نویی، مرفاوی شماره ۹ استقلال از کنار نقطه پنالتی ضربه سر زیبایی به توپ می زند و گل دوم استقلال به ثمر می رسد و نیمه نخست با نتیجه ۲ بر صفر به خاتمه یابد. در نیمه دوم هم کماکان حملات نماینده ایران ادامه داشت و بازهم یک پنالتی برای استقلال به وجود آمد و بازهم ورمزیار پشت توپ قرار گرفت. 

او توپ را به دست باشکوویچ کوبید و هوادارانی که برای دیدن ضربه پنالتی ایستاده بودند، آه شان بلند شد اما علیرضا منصوریان با فرصت طلبی گل سوم را به ثمر رساند و زمین به تعداد هواداران فوتبال ایران در سراسر جهان سبک شد. استقلال گل سوم را زد و با مجموع  نتیجه ۴-۴ و گلزنی در زمین حریف از سد نوف باخور گذشت.

حالا معجزه برای استقلال مدل ۹۷ و وینفرد شفر آلمانی نزدیک است اما آبی پوشان باید متعهد باشند و بدانند فوتبال تا دقیقه ۹۰ ادامه خواهد داشت.

دیدار برگشت تیم های استقلال ایران و السد قطر از ساعت ۲۰:۳۰ ( به وقت ایران ) روز دوشنبه ( ۲۶ شهریور ) در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه برگزار می شود.


بیشتر بخوانید:

فنونی زاده: عیار شاگردان کی روش برابر تیم ملی ترکیه مشخص شد

ورمزیار: دیدار مقابل ترکیه برای ما خوب بود/ همه باید برای سربلندی تیم ملی در جام جهانی کمک کنیم

آخرین وضعیت بازیکنان استقلال‌ ایران برای دیدار مقابل السدقطر


انتهای پیام/

استقلالی ها امیدوار به تکرار معجزه سال ۱۳۷۵ در ورزشگاه آزادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
نویسنده خبر خیلی خیلی خیلی استقلالی هستش خیلی هم رویایی
بابا پرسپولیس سرور استقلال هرکی موافقه یک تیک بزاره
United States of America
استقلال
۱۸:۵۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
استقلال می ره مرحله بعد پرسپولیس می ره تهران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
من یه پرسپولیسیم و به خواست خدا هر دو تیم بازیشون رو ببرن و صعود کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
آرزو بر جوانان عیب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
ان شالله بازي رو ميبريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
یا خدا کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
پرسپولیس
۱۲:۱۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
استقلال گل نخوره گل زدن پیشکشش.
آخرین اخبار