طرح جامع افزایش بهره وری انرژی در دستور کار قرار گیرد

استاندار فارس با تاکید بر ضرورت تلاش بیشتر برای صرفه جویی در مصرف آب و برق، گفت: طرح جامع و عملیاتی افزایش بهره وری انرژی باید با همکاری دانشگاه شیراز تهیه و اجرایی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در جلسه ارایه راهکار‌های جامع بهره وری انرژی در دستگاه‌های دولتی که توسط دانشگاه شیراز مطرح شده است، انرژی‌های مصرفی همچون آب و برق را از مهمترین سرمایه‌های عام دانست و افزود: این سرمایه‌ها هر روز با تنگنا‌های بیشتری مواجه می‌شوند بنابراین افزایش بهره وری انرژی به عنوان یکی از مولفه‌های توسعه پایدار باید در برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق، گفت: در حال حاضر ۱۸ درصد از برق مصرفی کشور به وسیله آب سد‌ها تامین می‌شود بنابراین اگر صرفه جویی در آب وجود داشته باشد ضریب اطمینانی برای تامین این ۱۸ درصد برق ایجاد خواهد شد.

تبادار با بیان اینکه بکارگیری روش‌های جامع بهره وری انرژی باید پیش از این در دستور کار قرار می‌گرفت، بر لزوم اجرایی شدن این راهکار‌ها در اسرع وقت تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه راهکار‌های بهره وری انرژی باید در قالب یک طرح جامع ارایه شود، افزود: این طرح جامع باید همه روش‌ها و طرح‌های پراکنده را در بر بگیرد و با در نظر گرفتن همه جوانب، نقشه راه دستیابی به هدف نهایی را ترسیم کند.

استاندار فارس گفت: اگر چنین برنامه جامع و کلانی تدوین شود به رغم کمبود اعتبارات موجود گام‌های موثری در زمینه بهره وری انرژی برداشته خواهد شد.

تبادار با بیان اینکه ادامه یافتن کار‌های بزرگ ضامن اثربخشی هر چه بیشتر این کار‌ها است، اظهارکرد: متاسفانه بسیاری از امور مهم تنها در زمان بحران اجرا می‌شوند و پس از آن پیگیری و مداومت لازم برای رسیدن به نتایج پایدار در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه این استان رتبه دوم صرفه جویی برق در تابستان گذشته را کسب کرده است، گفت: ممیزی برق با در نظر گرفتن حداقل‌ها در تابستان گذشته سبب شد بیش از ۲۰۰ مگاوات در پیک مصرف برق استان فارس صرفه جویی شود.

تبادار با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای صرفه جویی در مصرف برق توسط دستگاه‌های اجرایی استان، افزود: در حالی که میزان برق مصرفی سالانه دستگاه‌های اجرایی استان فارس در سال گذشته ۱۲ میلیون مگاوات بوده، در سال جاری و پس از انجام ممیزی‌های حداقلی این میزان با کاهش یک میلیون مگاواتی رو به رو شده است.

وی اضافه کرد: تنها مصرف برق استانداری فارس در مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد کاهش داشته است.

استاندار فارس با تقدیر و تشکر از مردم استان فارس در صرفه جویی مصرف برق، تاکید کرد: بدون تردید همکاری و همراهی مردم در صرفه جویی برق مصرفی یکی از مهمترین دلایل موفقیت در امر کاهش مصرف برق بوده است.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی دانشگاه شیراز و آمادگی تیم ارایه دهنده این طرح، خواستار هماهنگی این گروه با دستگاه‌های اجرایی مربوطه و دستیابی به طرح جامع و عملیاتی افزایش بهره وری انرژی شد.
انتهای پیام/ر

طرح افزایش بهره وری انرژی در اداره‌های فارس تهیه شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.