در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساخت فیلم‌های مذهبی با نگاه سطحی و دم دستی نتیجه‌ای ندارد

یک تهیه‌کننده سینما گفت: باید برای ساخت فیلم مذهبی وقت کافی گذاشت؛ نگاه سریع و تحقیق دم دستی جواب نمی‌دهد.

ساخت فیلم‌های مذهبی شرایط خودش را می‌طلبد/ نمی‌توان دم دستی کار کردپروانه مرزبان تهیه‌کننده سینما، با تحلیل شرایط ساخت فیلم‌های عاشورایی و مذهبی به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ساخت این نوع فیلم‌ها نیاز به تحقیق و بررسی‌های دقیق و فراوان دارد. نمی‌توان برای نگارش فیلمنامه‌ مذهبی فقط به کتاب رجوع کرد؛ بلکه باید سراغ علمای این حوزه نیز رفت تا اثری درست و خوب تولید شود.

وی افزود: نمی‌توان تحقیقات برای ساخت یک فیلم مذهبی را در مدت زمان کوتاهی به پایان رساند. انگشت گذاشتن روی موضوع و سوژه مذهبی و دینی نیازمند زمان فراوان است؛ چون یک ملت دنباله رو آن هستند. مسائل مذهبی مقوله‌ای نیست که بتوان سریع و دم دستی از آن عبور کرد. با این رویکرد قطعاً جواب معکوس می‌گیریم و شاهد نگاه‌ها و کلام‌های تمسخرآمیز و سرشار از طعنه خواهیم بود. بخصوص در فضایی که با مخاطبان آگاه و مملکتی مذهبی مواجه هستیم.

این تهیه کننده بیان کرد: از طرفی نمی‌توان ساخت چنین آثاری را به هر کارگردانی سپرد. برای ساخت آثار مذهبی نیاز به فیلمسازی باسواد، دلسوز و کاربلد است. برای تامین هزینه چنین فیلم هایی هم فقط بخش خصوصی کافی نیست و نیاز به هزینه کافی داریم.

مرزبان در پایان تاکید کرد: با تحقیق و بررسی‌های درست، کارگردانی حرفه‌ای و متعهد، هزینه کافی و صرف زمان مناسب و احترام به مخاطبان می‌توان به خروجی خوبی در تولیدات سینمایی مذهبی رسید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار