صدیقی در در گفتگو با باشگاه تشریح کرد؛

شرایط جدید انتقال دانشجویان ایرانی به داخل کشور

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از اصلاح آیین نامه جدید انتقال دانشجویان در دانشگاه‌های داخل خبر داد.

شرایط جدید انتقال دانشجویان ایرانی به داخل کشور اعلام شدمجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در در خصوص جزئیات آیین نامه جدید انتقال دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های داخل گفت: بر اساس اصلاح آیین نامه جدید، دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی، کارشناسی، ارشد و دکترا که در دانشگاه‌های خارجی مشغول به تحصیل هستند، پس از گذراندن یک سال و نیم تحصیل در دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم، می‌توانند درخواست تحصیل در دانشگاه‌های داخلی را ارائه دهند.

تسهیلات انتقال دانشجویان خارج از کشور تنها مختص سال 97 است

وی ادامه داد: شروع تحصیل دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور که قصد انتقال به دانشگاه‌های داخلی دارند، باید پس از ماه مهر جاری صورت بگیرد و تسهیلات فوری برای انتقال این دانشجویان تنها مختص سال تحصیلی 97 است.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: اصلاح آیین نامه فوق به دلیل مشکلات ارزی و تأمین آن برای دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های خارجی صورت گرفته است و دانشجویان باید بدانند این آیین نامه صرفاً در سال جاری اعتبار دارد و شرایط انتقال دانشجو از دانشگاه خارجی برای سال آینده مجدداً‌ از طریق وزارت علوم اعلام می‌شود.

کاهش زمان شرط تحصیل در دانشگاه مورد تایید خارجی وزارت علوم

صدیقی‌ اضافه کرد: بر اساس آیین نامه سابق، حداقل تحصیل دو سال و نیم تحصیل در دانشگاه مورد تایید خارجی وزات علوم، یکی از شرایط انتقال دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های داخلی بود که در شرایط فعلی این میزان به یک سال و نیم کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: متأسفانه در حال حاضر‌ شرایط‌ به گونه‌ای پیش رفته است که خانواده‌ها در تأمین ارز دانشجوی خارج از کشور خود با محدودیت و مشکل هایی مواجه‌ شده اند‌ و امیدواریم با اتخاذ‌ تمهیدات‌ جدید وزارت علوم، دغدغه‌های این قشر کاهش پیدا کند‌.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان افزایش درخواست‌ها برای تحصیل از دانشگاه‌های داخلی، اضافه کرد: اگرچه ما در گذشته با درخواست‌هایی زیاد برای انتقال در دانشگاه‌های داخلی از سوی دانشجویان مواجه بودیم، اما با تسهیلات جدید و محدودیت‌های ارزی، میزان تقاضای دانشجویان از 400 تقاضا‌ افزایش خواهد یافت.

نحوه درخواست دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های داخلی

وی با اشاره به نحوه درخواست دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های داخلی یادآور شد: متقاضیان‌ می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق سازمان امور دانشجویان ثبت کنند، ما نیز تمامی درخواست‌ها را به دانشگاه‌های هم سطح با دانشگاه مورد تحصیل در کشور خارجی ارسال می‌کنیم‌ تا در خصوص انتخاب محل دانشگاه فرد تصمیم‌گیری شود.

صدیقی گفت: در واقع ما درخواست دانشجویان را به چندین دانشگاه داخلی ارسال می‌کنیم و هر دانشگاهی که حاضر به پذیرش دانشجوی مورد نظر شد به دانشجو اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/

شرایط انتقال دانشجو از دانشگاه خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
هزاران نفر فارغ التحصیل کارشناسی ارشد و دکترا در داخل کشور داریم ، به جای تسهیلات برای پذیرش و واردنمودن دانشجویان خارج نشین خواهشا فکری به حال این ذخیره های علمی داخل کشور بکنید!!!!!!!!!
آخرین اخبار