مدیرکل راهداری استان همدان مطرح کرد؛

توجه جدی به اصل مردم محوری در اربعین حسینی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: در ایام اربعین حسینی باید به اصل مردم محوری به ویژه در بخش حمل و نقل توجه ویژه ای شود.

توجه جدی به اصل مردم محوری در اربعین حسینیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مصطفی پناهنده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در نخستین نشست کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان با اشاره به اینکه اربعین فرصت خوبی برای خدمات رسانی است، اظهار داشت: با ارائه خدمات مطلوب در این ایام اقتصاد حمل و نقل قوت می گیرد.

وی با بیان اینکه پارکینگ های مرز خسروی در حال آماده سازی است، افزود: آماده سازی برای سایر اماکن توقف مسافران و برقراری شرایط مناسب در دستور کار است.

پناهنده، عشق به امام حسین(ع) را عامل اصلی حضور پرشور مردم در این سفر معنوی عنوان و خاطرنشان کرد: در جانمایی موکب ها باید محل توقف برای ناوگان عمومی سفر وجود داشته باشد
وی همکاری مستمر با نیروی انتظامی و امنیتی و تأکید بر رعایت قوانین و مقررات را خواستار شد و گفت: بر اساس نرخ مورد توافق باید کرایه حمل را طبق مبلغ اعلامی و با رعایت نکات اخلاقی دریافت کرد.

مدیرکل راهداری استان همدان با تأکید بر سلامت ناوگان و ضرورت ایمنی کامل برای زائران، شرکت های مسافربری را موظف به اخذ معاینه فنی ناوگان کرد و گفت: شرکت های مسافربری نسبت به کنترل ناوگان خود از قبیل معاینه فنی، رفع نقص سیستم گرمایش و سرمایش، بیمه شخص ثالث و سایر موارد اقدام و از هر نظر آمادگی داشته باشند.

این مسئول ابراز داشت: در طول ایام اجرای طرح، مدیران و به ویژه مدیران فنی شرکت ها در محل شرکت حضور مداوم داشته و نسبت به کنترل ناوگان و سایر موارد اقدام کنند.

مصطفی پناهنده ادامه داد: ایجاد تسهیلات مناسب از قبیل نحوه ارائه بلیت به ویژه به شکل اینترنتی با قیمت متعادل و روان باید انجام شود.

وی اضافه کرد: شرکت های مسافربری، ادارات راهداری شهرستان ها، انجمن های صنفی شرکت های مسافربری و رانندگان تمهیدات لازم را از هم اکنون در خصوص تأمین ناوگان و تعیین نرخ و فروش بلیت رفت و برنامه ریزی برای برگشت زائران مدنظر گرفته و آمادگی لازم را برای اجرای مناسب آن داشته باشند.

پناهنده یادآور شد: با توجه به اهمیت تأمین ناوگان طرح و اعزام به موقع زائران شرکت های مسافری از پیش فروش بلیت های عادی حضوری و اینترنتی و صدور صورت وضعیت دربستی در طول ایام طرح برای سایر شهرها به جز حمل و نقل زائران خودداری کرده و در صورت مشاهده با خاطی برخورد می شود.

وی بیان داشت: انجمن های صنفی نسبت به اعلام نرخ کرایه اربعین و لیست کشیک تا دهم مهرماه اقدام و به این اداره کل برای بررسی و ابلاغ به شرکت های مسافربری اعلام کنند.

گفتنی است، با توجه به در پیش بودن طرح اعزام زائران اربعین حسینی و درخواست تأمین لاستیک برای ناوگان مسافربری استان و با توجه به حساسیت موضوع، در این نشست مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی اداره کل امور اقتصادی و برنامه ریزی نسبت به اختصاص سهمیه لاستیک مورد نیاز ناوگان مسافربری اقدام کنند.

انتهای پیام/ د 

مردم محوری در ایام اربعین لحاظ شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.