روایت رهبر انقلاب از گفتگوی حضرت قاسم(ع) و امام حسین(ع) +تصویرنوشته

کانال نوجوان وابسته به دفتر رهبر انقلاب، بخشی از بیانات ایشان در خصوص گفتگوی بین حضرت امام حسین (ع) و حضرت قاسم بن الحسن(ع) را منتشر کرد.

نوجوانبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز ششم محرم در روزشمار دهه اول این ماه به‌ نام دردانه سیزده ساله امام حسن مجتبی(ع)، حضرت قاسم بن حسن‌(ع) نام‌گذاری شده است.

نوجوانی که وقتی حضرت ثارالله(ع) سخن از شهادت یارانش به میان آورد، از عمویش پرسید: عموجان آیا من نیز به فیض شهادت نائل می‌شوم؟ امام او را به سینه خود چسباندند و فرمودند: فرزندم مرگ را چگونه می‌بینی؟ قاسم پاسخ داد: از عسل شیرین‌تر!

در ادامه تصویرنوشته‌ای که کانال نوجوان وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در این باره منتشر کرده را مشاهده می‌کنید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی: قاسم بن الحسن(س) نوجوانی است که هنوز به حد بلوغ و تکلیف نرسیده بود. در شب عاشورا، وقتی که امام حسین(ع) فرمود: « همه کشته خواهند شد؛ شما بروید» و اصحاب قبول نکردند که بروند، این نوجوان سیزده، چهارده ساله عرض کرد : «عمو جان! آیا من هم در میدان به شهادت خواهم رسید؟» به تعبیر ما، امام حسین(ع) خواست این نوجوان را آزمایش کند؛ فرمود: « عزیزم! کشته شدن در ذائقه تو چگونه است؟» گفت: « احلی من العسل» : از عسل شیرین تر است. ببینید، این، آن جهت گیری ارزشی در خاندان پیامبر(ص) است.

نوجوان

انتهای پیام/

برچسب ها: محرم ، محرم97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.