در آستانه سومین نشست سران دو کره

هیئت نمایندگی کره جنوبی عازم کره شمالی شد

یک هیئت ۹۳ نفره از کره جنوبی امروز یکشنبه به منظور فراهم کردن مقدمات سومین دیدار سران دو کره راهی پیونگ‌یانگ شد.

هئیت نمایندگی کره جنوبی عازم کره شمالی شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک گروه 93 نفری متشکل از مقامات، روزنامه‌نگاران و کارشناسان کره جنوبی امروز یکشنبه به منظور فراهم کردن مقدمات نشست آتی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی راهی پیونگ یانگ شد.

هیئت نمایندگی کره جنوبی با 19 اتوبوس راهی کره شمالی شد.

اولین نشست رسمی رهبر کره شمالی و رئیس جمهور کره جنوبی در 27 آوریل در دهکده مرزی پانمونجوم برگزار شد. به دنبال آن و ظرف کمتر از یک ماه سران دو کشور بار دیگر با هم دیدار کردند. انتظار می‌رود نشست آتی سران دو کره به مسائل مربوط به اجرای بیانیه امضاء شده در پانمونجوم اختصاص یابد. روز جمعه سئول و پیونگ یانگ یک دفتر ارتباطی در شهر کائسونگ در استان هوانگهائه شمالی، واقع در مرز دو کشور را افتتاح کردند.

اوضاع در شبه جزیره کره پس از دیدارهای مون جائه این و کیم جونگ اون به طور قابل توجهی طی چندین ماه روند رضایت‌بخشی داشت. براساس بیانیه مشترک امضاء شده توسط سران دو کشور، سئول و پیونگ یانگ بر سر اتخاذ اقدامات عملی برای ارتباط دادن خطوط ریلی در شبه جزیره کره به توافق رسیدند. 

در همین راستا روز گذشته استفان بیگن، نماینده ارشد هسته‌ای آمریکا برای دومین بار ظرف کمتر از یک هفته راهی سئول شد و با همتای کره‌ای خود در خصوص دیدار سران دو کره و برنامه عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره کره به گفتگو پرداخت.

نشست سران کره شمالی و کره جنوبی قرار است از 18 تا 20 سپتامبر در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی برگزار شود.

بنابر گزارش‌ها، رئیس جمهور کره جنوبی با پرواز مستقیم راهی پیونگ یانگ خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار