رئیس سازمان ملی استاندارد مطرح کرد؛

فشار برخی نماینده‌ها بر پیاده‌سازی معیار مصرف انرژی در کارخانه‌های حوزه انتخابیه‌شان

پیروزبخت گفت: برخی از نماینده‌ها به ما گله می‌کنند که چرا معیار مصرف انرژی را در کارخانه‌های حوزه انتخابیه آنها پیاده می‌کنیم.

فشار برخی نماینده‌ها بر پیاده‌سازی معیار مصرف انرژی در کارخانه‌های حوزه انتخابیه‌شانبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در حاشیه دو هزار و دویست و بیست و دومین تحویل کشنده اسکانیا در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل سراسر کشور ، اظهار کرد: ‌برخی از نماینده‌ها به ما فشار می‌آورند که چرا معیار مصرف انرژی را در کارخانه‌های حوزه انتخابیه آنها پیاده می‌کنیم در حالی که آنها باید به عنوان نماینده مردم در راستای اجرای صد در صدی این امر به ما فشار آورند.

وی تحویل 20 هزارمین کشنده اسکانیا را در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل سراسر کشور نشانه‌ای از عزم دولت و بخش خصوصی دانست و گفت: از زمان تأسیس شرکت بهینه سازی مصرف سوخت سازمان ملی استاندارد با این بخش همکاری ویژه‌ای داشته است به طوری که در سال 78 و 79 چهار آزمایشگاه ویژه در 4 نقطه کشور به منظور بررسی و به سرانجام رساندن معیار مصرف سوخت فسیلی افتتاح شد.

پیروزبخت با بیان اینکه آزمایشگاه‌های مذکور در سطح کشور بی‌نظیرند و همچنان در حال ادامه فعالیت خود هستند، افزود: با اینکه بهینه سازی مصرف سوخت در انواع سوخت‌ها جاری بوده است اما هنوز تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

وی گفت: سازمان ملی استاندارد در زمینه تجهیزات انرژی‌بر و فرآیندهای انرژی‌بر دستورالعمل‌هایی را تدوین کرده که همچنان در حال اجراست.

پیروزبخت تصریح کرد: باید به انرژی به عنوان یک مولفه اساسی در جهان هستی نگاه کنیم. انرژی با عدد و رقم قابل سنجیدن نیست. نباید بی‌مهابا، بی‌حساب و بی‌توجه به نسل‌های آینده به انرژی نگاه کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تأکید بر اینکه خودروها بیشتر از حد استاندارد مصرف سوخت دارند، گفت: علاوه بر اینکه این خودروها هزینه‌های بسیاری را به شخص راننده تحمیل می‌کنند بیشترین اثر خود را در وضعیت آلودگی هوا نیز اعمال می‌کنند هرچند بخشی از این اثرات اقتصادی نیست اما بخش اعظم آن به کل کره زمین مرتبط می‌شود.

وی با اشاره به حضور ایران در برخی از کنوانسیون‌های بین‌المللی افزود: اکنون دیگر بحث یک یا چند کشور مطرح نیست بلکه اهمیت کره زمین جای تأمل دارد ما به عنوان یکی از کشورهای درگیر در وضعیت آلودگی هوا و توجه به این موضوع باید ثابت کنیم که به فکر منابع خدادادی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار