در ۵ ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

تولید بیش از ۳۳۰ هزارتن شمش فولادی در کارخانه فولاد چادرملو

مدیر مجتمع صنعتی چادرملوی اردکان گفت:میزان تولید گندله آهن در کارخانه گندله سازی چادرملو به ظرفیت ۱۲ هزارتن در روز رسیده است.

محمود مصری نژاد مدیر مجتمع صنعتی چادرملوی اردکان در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  با بیان اینکه میزان تولید گندله آهن در کارخانه گندله سازی چادرملو به ظرفیت ۱۲ هزارتن در روز رسیده است گفت: طی ۵ ماهه گذشته نیز بیش از ۳۳۰ هزارتن شمش فولادی در کارخانه فولاد چادرملو تولید شده است و پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال ۸۰۰ هزارتن شمش فولادی تولید کنیم.

مدیر مجتمع صنعتی چادرملو همچنین با اشاره به اینکه فولاد سازی مصارف انرژی بالایی دارد افزود: یکی از ویژگی‌های مجموعه کارخانه فولاد و احیای چادرملو این است که فولاد به روش هات شارژ یا شارژ داغ تولید می‌شود در این روش آهن اسفنجی پیش از سرد شدن و با دمای تا ۷۰۰ درجه وارد کوره ذوب می‌ شود.

مصری نژاد با اشاره به تاخیر در مراحل راه اندازی پروژه ساخت واحد احیای مستقیم چادرملو گفت: موانع به وجود آمده در ترخیص برخی قطعات این واحد صنعتی از گمرگ، مانع راه اندازی آزمایشی کارخانه تولید آهن اسفنجی چادرملو شد.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده پروژه کارخانه احیای مستقیم چادرملو به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.

مدیر مجتمع صنعتی چادرملوی اردکان ادامه داد: بر این اساس انرژی مورد نیاز حدود یک سوم کاهش پیدا خواهد کرد و از طرفی با کاهش زمان ذوب سبب افزایش میزان تولید فولاد نیز خواهد شد، بطوری که در این واحد تولید که دارای ظرفیت اسمی ۱ میلیون تن است می‌توان تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزارتن شمش فولادی تولید کرد.

مصری نژاد از سرمایه گذاری عظیم چادرملو در شهر اردکان برای تامین پساب از طریق جمع اوری و تصفیه فاضلاب بهداشتی این شهر خبر داد و گفت: این شبکه رسما وارد مدار شده و مشغول فعالیت است همچنین با مشارکت ۳ شرکت چادرملو، گل گهر و مس سرچشمه طرح راه اندازی خط انتقال آب از خلیج فارس برنامه ریزی شده و در حال حاضر خط لوله از بندرعباس به گل گهر در حال اجرا است پس از آن از ،کگل، به مس سرچشمه بررسی می‌شود.

وی افزود: فاز سوم این طرح شامل انتقال آب از مس سرچشمه به چادرملو است که قرارداد‌های لازم در این زمینه بسته شده و در حال اجرا است به طوری که در آخرین مراحل مقداری خاکبرداری نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/ی

 تولید شمش  در کارخانه فولاد چادرملو افزایش میابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار