نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

درس زندگی را باید از عاشورا یاد گرفت

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: واقعه عاشورا مانند دانشگاهی است که باید همه از آن درس گیرند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان با اشاره به استفاده حداکثری از محرم و صفر گفت: محرم و صفر فرصت خوبی برای شناساندن امام حسین (ع) و هدف از قیام عاشورا به مردم است .

وی با اشاره به لزوم شناخت امام حسین (ع) افزود : امام حسین (ع) از روز ولادت راه نجات مردم بوده است و این راه تا روز قیامت نیز ادامه دارد .

آیت الله شاهچراغی تصریح کرد: دانش آموزان امانت مردم به آموزش و پرورش هستند و شما باید در حفاظت از این امانات نهایت تلاش را داشته باشید .

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر آموزش موثر به دانش آموزان اظهار داشت : آموزش و پرورش همیشه در جهاد علمی است و همه ی مردم و دستگاه های اجرایی باید آموزش و پرورش را در این راه سخت یاری کنند .

محمد دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه با اشاره به تلاش ها در جهت آماده سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید گفت : تلاش می شود در بهار دانایی به مبارزه جهل و نادانی که باعث خسارات عظیم به اسلام شده است برویم .

دستورانی اظهار داشت : تعدادی از روحانیون و طلاب مذهبی در سال جدید به عنوان مشاور مذهبی به نعدادی از مدارس فرستاده می شوند و نکات آموزشی را برای دانش آموزان بیان می کنند .

سعید هژبری مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در این جلسه با اشاره به نزدیکی به سال تحصیلی جدید گفت : با تلاش های صورت گرفته ، 18 هزار متر مربع امسال به فضای آموزشی استان سمنان افزوده شده است .

وی با اشاره به همکاری خیرین در ایجاد پروژه های جدید عمرانی آموزشی در استان بیان داشت : 45 درصد از اعتبارات مربوط به پروژه های عمرانی جدید از طریق خیرین تامین شده است .

انتهای پیام / ذ

  واقعه عاشورا مانند دانشگاهی است که باید همه از آن درس گیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.