آموزش تهیه شربت زعفران ویژه نذری در ماه محرم

این روز‌ها هر جا که قدم می گذارید ایستگاه‌های صلواتی هستند که با چای یا شربت از شما پذیرایی می‌کنند به همین منظور قصد داریم طرز تهیه شربت زعفران را به شما آموزش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماه محرم با غذای نذری عجین شده است و بسیاری از مردم به اندازه توانایی خود سعی می‌کنند  از مهمانان و عزاداران حسینی پذیرایی کنند.

یکی از رایج‌ترین پذیرایی ها شربت زعفران است که در ادامه می‌توانید طرز تهیه آن را بخوانید.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه قیمه نجفی؛ غذای نذری ویژه ماه محرم 


یک مثقال زعفران پودر شده را در ۱۰۰ سی سی آب هشتاد درجه سانتی گراد حل کنید و یک لیتر آب را با حدود یک کیلوگرم شکر قوام بیاورید. پس از آن زعفران حل شده را به شربت شکر اضافه کنید تا یک غل بزند شربت آماده است.

این شربت برای افزایش انرژی در افراد سرد مزاج به ویژه هنگام انجام کار‌های فکری مناسب است. همچنین نشاط آور است و یکی از شربت‌های اصیل و سنتی ایرانی است.

آموزش تهیه شربت زعفران  ویژه نذری در ماه محرم

درباره خواص زعفران بیشتر بدانید

زعفران چاشنی و رنگ دهنده غذا می‌باشد زعفران موجب کاهش چربی و کلسترول خون می‌گردد. زعفران آرام بخش، اشتها آور، ضد اسپاسم، پیشگیری کننده از بیماری‌های قلبی و سرطان، تقویت کننده حافظه و کاهش دهنده فشار خون است. از گیاه زعفران در درمان بیماری آسم، بیماری‌های پوستی، بیماری‌های چشم، عفونت ادراری، یرقان، پیش انداختن قاعدگی، رفع نفخ شکم، درمان معده درد و درمان کم خونی استفاده می‌شود.زعفران به هضم غذا کمک می‌کند و تقویت کننده معده می‌باشد و به عنوان مسکن بویژه در درد‌های لثه کاربرد دارد. 

آموزش تهیه شربت زعفران  ویژه نذری در ماه محرم

منبع: نیک صالحی

انتهای پیام/

طرز تهیه شربت زعفران مخصوص نذری در محرم +عکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار