نتانیاهو: اسرائیل اشتباه جنگ ۱۹۷۳ با اعراب را تکرار نخواهد کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اذغان به اشتباه مقامات این رژیم در جنگ با اعراب مدعی شد این اشتباه دیگر تکرار نخواهد شد.

نتانیاهو: اسرائیل اشتباه جنگ 1973 با اعراب را تکرار نخواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جرزالم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه چهل و پنجمین سالگرد جنگ یوم کیپور، جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی در سال 1973، در جمع اعضای کابینه اعلام کرد: اسرائیل هرگز اشتباهی را که در سال 1973 در جلوگیری نکردن از حمله دشمن مرتکب شد، را تکرار نخواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به ارزیابی‌های اطلاعاتی این رژیم در آن زمان، که حملات سوریه و مصر را کمتر از حد ارزیابی کرده بود، اعلام کرد: 45 سال پیش سرویس اطلاعاتی ما درباره انگیزه‌های جنگی سوریه و مصر به اشتباه ارزیابی کرد.

نتانیاهو در ادامه افزود: زمانی که این انگیزه‌ها بدون هیچ تردیدی مشخص شد، وقتی که این خطر معلوم شد، مقامات سیاسی مرتکب یک اشتباه بزرگ شدند و آن این بود که اقدامات پیشگیرانه را در اتخاذ نکردند. ما هیچگاه این اشتباه را تکرار نخواهیم کرد.

بر اساس صورت جلسه مربوط به نشست کابینه رژیم صهیونیستی، شش ساعت پیش از جنگ یوم کیپور در سال 1973، گلدا میر، نخست وزیر وقت و موشه دیانف وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انجام اقدامات پیشگیرانه مخالفت کردند این در حالی بود که اطلاعات دقیقی را درباره حمله ناگهانی مصر و سوریه در اختیار داشتند. در صورت جلسه نشست کابینه رژیم صهیونیستی در آن زمان که هشت سال پیش منتشر شد، آمده است رئیس ستاد کارکنان رژیم صهیونیستی ایده اقدامات پیشگیرانه را مطرح کرد و آن را راهی به نفع رژیم صهیونیستی و نجات جان بسیاری دانست.

نتانیاهو گفت نظامیان رژیم صهیونیستی به  طور پیوسته در تلاش هستند تا از تجهیز دشمنان با سلاح‌های پیشرفته ممانعت کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به هلاکت  2 هزار و 700 صهیونیست در جنگ یوم کیپور گفت: ما باید تمام  تلاش خود را برای جلوگیری از جنگ انجام دهیم. اما اگر جنگی به ما «تحمیل» شود باید نهایت تلاش خود را برای به حداقل رساندن زیان‌های آن به کار بگیریم.

جنگ یوم کیپور یا جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی در سال 1973 جنگی بود که از ششم تا 25 اکتبر آن سال میان سوریه و مصر ( با حمایت چند کشور عربی دیگر) و رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست. این جنگ با حمله غافلگیرانه مصر و سوریه علیه مواضع نیروهای رژیم صهیونیستی در شرق کانال سوئز وارتفاعات جولان آغاز شد، مناطقی که شش سال قبل در جنگ شش‌روزه به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار