معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت ایلام عنوان کرد؛

صادرات کالا از مرز مهران به عراق

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در پنج ماهه سال جاری، 428 میلیون و 472 هزار و 979 دلار کالا از طریق گمرک مستقر در مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شد.

صادرات کالا از مرز مهران به عراق

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;جمیل شوهانی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام عنوان کرد: 219 میلیون و 145 هزار و 673 دلار از این میزان کالا مربوط به صادرات گمرگات دیگر استان ها و 60 میلیون و 392 هزار و 308 دلار نیز مربوط به صادرات گمرک استان ایلام است که از این مرز به عراق صادر شده است.

وی از افزایش 14 درصدی صادرات سایر گمرکات از مرز مهران در پنج ماهه اول سال جاری خبر داد و اظهار کرد: همچنین میزان صادرات کالای استان از این مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام عمده ترین اقلام صادراتی (سایر گمرکات) در پنج ماهه سال جاری از مرز مهران به عراق را مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خوردو، قطعات خودرو، مواد پتروشیمی اعلام کرد و افزود : بیشترین میزان کالای صادراتی استان ایلام به عراق نیز سیمان و محصولات کشاورزی است.

شوهانی اضافه کرد: با اقدام ها و تدابیر انجام شده توسط مدیریت ارشد استان و انعقاد تفاهم نامه های 2 جانبه با استان های همجوار عراقی تلاش می شود ضمن برطرف کردن موانع پیش روی میزان صادرات استان از مرز مهران افزایش یابد.

انتهای پیام/ د

صادرات 428میلیون دلار کالا به عراق

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.