فرهنگ سازی استفاده از آبیاری‌های نوین در زرندیه / مدیریت صحیح مصرف تنها راه برون رفت از بحران کم آبی

ادارات مسئول شهرستان زرندیه موظف شدند استفاده از آبیاری‌های نوین را فرهنگ سازی کنند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان زرندیه در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل و در این جلسه مصوب شد ادارات مسئول بویژه جهاد کشاورزی موظف شدند در جهت فرهنگ سازی استفاده از آبیاری‌های نوین مقدمات بازدید کشاورزان از طرح‌های موفق در این زمینه را فراهم کنند.

خاموشی چاه‌های کشاورزی شهرستان زرندیه به مدت ۳ ماه ونیم در فصل سرد سال و در آبان ماه با توجه به تاثیر بسیار زیادی که این خاموشی‌ها در ذخیره منابع آبی دارد از دیگر مصوبات این جلسه بود.

مدیریت صحیح مصرف تنها راه برون رفت از بحران کم آبی

هادی فدائی فرماندار رئیس ستاد حفاظت از منابع آب شهرستان زرندیه دراین جلسه گفت: تنها راه برون رفت از بحران کم آبی مدیریت صحیح مصرف آب، اجرای طرح‌های آبیاری نوین، تغییر الگوی کشت محصولات پرآب به کم آب، خاموش کردن چاه‌های کشاورزی در فصل پاییز و زمستان است.

فدائی افزود: متأسفانه بیشتر مردم بدون توجه به هشدار‌هایی که درباره‌ی پدیده خشکسالی و کم آبی درکشور داده می‌شود همچنان درمصرف این عنصر ارزشمند اسراف می‌کنندو شهروندان و کشاورزان باید بدانند که خطر بحران آب جدی است و جلوگیری از هدر رفت آب وظیفه همگانی است.

وی اضافه کرد: خشکسالی و احتمال رویارویی با بحران آب درشهرستان زرندیه جدی است و اگر منابع موجود آب به درستی مدیریت نشود ممکن است این بحران به مراحل خطرناکی برسد وزندگی هزاران نفر را مورد تحدید جدی قرار دهد.

فرهنگ سازی استفاده از آبیاری‌های نوین در زرندیه / مدیریت صحیح مصرف تنها راه برون رفت از بحران کم آبی

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.