تب کنکور پایین آمد/ آینده سازان در راه دانشگاه‌های دولتی اردبیل

تب و تاب کنکور به پایان رسید و دانش‌آموزان دیروز که دانشجویان امروز و فردا محسوب می‌شوند، در راه دانشگاه هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پرونده کنکور سراسری سال ۱۳۹۷ به پایان رسید و با اعلام نتایج آزمون سراسری توسط سازمان سجنش آموزش، مراحل ثبت‌نام از دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه‌های سراسر کشور آغاز شد.

تب و تاب کنکور به پایان رسید و دانش‌آموزان دیروز که دانشجویان امروز و فردا محسوب می‌شوند، در راه دانشگاه هستند.

در این گزارش سعی بر این است معرفی اجمالی از دانشگاه‌های محقق اردبیلی و علوم پزشکی اردبیل به عنوان دو دانشگاه دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و خدماتی که این دانشگاه‌ها به دانشجویان ارائه می‌کنند، پرداخت شود.

دانشگاه محقق اردبیلی؛ دانشگاه مادر استان اردبیل

تب کنکور پایین آمد/ آینده سازان در راه دانشگاه‌های دولتی اردبیل

دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه مادر استان و تنها دانشگاه جامع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان اردبیل دارای ۲۲۸ رشته شامل ۷۲ رشته در مقطع کارشناسی، ۹۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۵۹ رشته در مقطع دکتری است.

این دانشگاه در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۰ نفر دانشجو در رشته کشاورزی عمومی در محل ساختمان نیمه کاره شهرداری واقع در میدان ساعت (مصلی فعلی) فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرد.

این مرکز آموزش عالی در سال ۱۳۷۰ از دانشگاه تبریز منتزع و مدتی به صورت مجتمع آموزش عالی به فعالیت خود ادامه داد و اولین ابلاغ رئیس مجتمع آموزش عالی توسط وزیر فرهنگ و آموزش عالی وقت صادر شد. در سال ۱۳۷۵ با تبدیل آن به دانشگاه تحت عنوان دانشگاه محقق اردبیلی موافقت به عمل آمد.

دانشگاه محقق اردبیلی با ۳۷۵ نفر عضو هیأت علمی، ۳۱۳ نفرکارمند، بیش از ۱۱ هزار دانشجو، هشت دانشـکده علوم، کشاورزی و منابع طبیعی، فنی و مهندسی، ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روانشناسی، فناوری‌های نوین نمین، کشاورزی و منابع طبیعی مغان و کشاورزی مشگین شهر در جهت گستـرش فعالیت‌های آمـوزشـی و پژوهشی در منطقه گام بر می‌دارد.

دانشگاه محقق اردبیلی سرآمد آموزش عالی استان اردبیل

تب کنکور پایین آمد/ آینده سازان در راه دانشگاه‌های دولتی اردبیل

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در لیست دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دنیا با بیشترین مقالات یک درصد برتر قرار دارد، افزود: همچنین این دانشگاه جزو دانشگاه‌های برتر و جوان با فرصت‌های مناسب در جذب اعضای هیات علمی فعال و نخبه است.

وی با اشاره به حضور اساتید برجسته و با تجربه در این دانشگاه، گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی جزو اساتید برجسته کشور بوده و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های معتبر خارجی و مطرح کشور هستند.

حبیبی با بیان اینکه دو نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه جزو دانشمندان یک درصد برتر جهان و یک نفر شیمیدان برجسته کشور در شاخه شیمی و فیزیک هستند، تصریح کرد: همچنین این دانشگاه جزو دانشگاه‌های موثر دنیا در زمینه فنی و مهندسی بوده و یکی از اساتید این دانشگاه جزو پراستنادترین اساتید حوزه علوم انسانی کشور است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به قبولی حداکثری دانش آموختگان این دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در بهترین دانشگاه‌های دولتی کشور اشاره کرد.

وی به اهمیت دادن به فعالیت‌های فناورانه و کارآفرینی و ایجاد امکانات و شرایط لاز‌م تاکید کرد و گفت: همچنین دانشگاه محقق اردبیلی دارای آزمایشگاه مرکزی و بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه و کارگاه تخصصی است.

حبیبی با اشاره به امکان حضور دانشجویان دانشگاه در همایش‌های علمی ملی و بین‌المللی، تصریح کرد: آکادمی زبان دانشگاه محقق اردبیلی آماده ثبت‌نام از دانشجویان و اقشار مختلف مردم به منظور یادگیری زبان‌های مختلف دنیا است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه دارای سالن‌های متعدد ورزشی به منظور استفاده دانشجویان و همکاران می‌باشد، گفت: در زمینه خوابگاه‌های دانشجویی نیز تلاش ما اسکان حداکثری دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه است.

‌تسهیلات دانشگاه محقق اردبیلی برای دانشجویان ورودی جدید

ترحم مصری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به برنامه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای ثبت نام از دانشجویان ورودی جدید، گفت: بعد از اعلام نتایج کنکور مقاطع مختلف، بسته کامل حاوی اطلاعات ثبت‌نامی مقاطع مختلف شامل فرم‌ها، آئین‌نامه‌ها، فلوچارت، کروکی دانشگاه، راهنمای ثبت‌نام، تقویم ثبت‌نامی و ... در پورتال معاونت آموزشی دانشگاه به آدرس www.uma.ac.ir/edu بارگذاری شده و دانشجویان بر اساس تقویم ثبت‌نامی ارائه شده، اقدام به ثبت نام اینترنتی و آپلود کردن اطلاعات و مدارک مورد نیاز در سامانه اینترنتی ثبت نام می‌نمایند. سپس در ایام از قبل تعیین شده و به تفکیک رشته و مقطع تحصیلی در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند تا تحویل اصل مدارک و ثبت نام حضوری از آنان صورت پذیرد.

وی افزود: امسال جهت رفاه حال پذیرفته‌شدگان و خانواده‌های محترم و ممانعت از تردد بی‌جهت و سردرگمی این عزیزان در محیط دانشگاه، بخش عمومی ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان مقاطع مختلف که شامل صدور کارت دانشجویی، خوابگاه، خدمات پلیس+۱۰ و ... می‌گردد، به صورت مجتمع و در محل سالن تربیت بدنی دانشگاه انجام می‌پذیرد؛ بدین ترتیب که مراجعین در ابتدا و طبق برنامه از پیش اعلام شده به دانشکده مربوطه مراجعه کرده و بعد از تحویل مدارک مستقیما به سالن تربیت بدنی مراجعه می‌نمایند تا فرآیند ثبت نام تکمیل گردد. همچنین جهت رفاه حال بیشتر دانشجویان عزیز، خدمات کافی نت و کپی در محل سالن تربیت بدنی مستقر شده است تا از تردد بی‌جهت آنان در سطح شهر ممانعت به عمل آید.

مصری با اشاره به تسهیلات دانشگاه برای دانش آموزان ممتاز کنکور سراسری در مقاطع مختلف، تصریح کرد: در راستای جذب داوطلبین ممتاز آزمون‌های سراسری اخیرا با ابتکار مجموعه آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آئین‌نامه‌ای جهت جذب دانشجویان ممتاز کنکور‌های کارشناسی ارشد و دکتری تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است. این آئین‌نامه شامل پرداخت مقرری ثابت ماهانه به مبلغ ۳ و ۵ میلیون ریال به ترتیب برای دانشجویان ارشد و دکتری (به شرطی که رتبه آنان در کنکور سراسری از ۱۵ درصد ظرفیت کل پذیرفته شدگان دوره روزانه در آن رشته و مقطع پایین‌تر باشد)، اعطای رایگان خوابگاه دانشجویی (به شرطی که رتبه آنان در کنکور سراسری از ۲۵ درصد ظرفیت کل پذیرفته شدگان دوره روزانه در آن رشته و مقطع پایین‌تر باشد) و اولویت دادن به دانشجویان دکتری پذیرفته شده جهت استفاده از فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور می‌باشد. همچنین برنامه‌هایی برای جذب دانشجویان نخبه کارشناسی در دست اقدام داریم که به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تسهیلات دانشگاه برای دانشجویان ممتاز مقاطع مختلف تحصیلی و حمایت از دانشجویان استعداد‌های درخشان، گفت: شناسایی و انتخاب دانشجویانی که مشمول استفاده از آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به استعداد‌های درخشان می‌باشند، براساس معدل کل در تمام مقاطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)، بررسی درخواست‌های پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان از بین ۱۵ درصد هم ورودی هم رشته و انتخاب آنان براساس آئین‌نامه استعداد‌های درخشان وزارت علوم، بررسی درخواست‌های پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری با اعلام آگهی پذیرش بدون آزمون و انتخاب آنان براساس امتیاز مقاله آئین نامه استعداد‌های درخشان وزارت علوم، ارائه گواهی به دانشجویان و دانش آموختگان استعداد‌های درخشان دانشگاه به دانشگاه‌ها و سازمان‌ها و ... و ارائه کارت شناسایی استعداد‌های درخشان به دانشجویان استعداد‌های درخشان از مهمترین این تسهیلات هستند.

مصری با اشاره به برگزاری کلاس‌های تقویتی در زمینه‌های آموزش و مکالمه زبان انگلیسی، آموزش تافل، آمادگی آزمون‌های مختلف ملی و بین‌المللی زبان انگلیسی بر حسب ضرورت و مطابق با درخواست دانشجویان استعداد‌های درخشان، ادامه داد: تأیید معرفی نامه دانشجویان دارای استعداد‌های درخشان به صندوق رفاه دانشگاه برای دریافت وام تحصیلی، حمایت از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی و مقاله ارائه شده توسط دانشجویان مذکور، انجام و اجرای آئین‌نامه تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی، اعزام به المپیاد‌های علمی منطقه‌ای و کشوری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اردو‌های فرهنگی و تفریحی برای دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان، حمایت و پشتیبانی جهت شرکت درکنفرانس‌های علمی و پژوهشی ملی و بین‌المللی، اهدای جوایز نقدی و غیر نقدی به دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان و برگزیدگان المپیاد‌های علمی، مشارکت و همکاری با بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل و تهران در ارزیابی از دانشجویان صاحب استعداد درخشان این دانشگاه در مقاطع مختلف برای اخذ انواع جایزه تحصیلی (آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی) نیز از دیگر تسهیلات ما برای این دانشجویان هستند.

وی با اشاره به برنامه دانشگاه برای استفاده دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی از فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج از کشورف تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف این معاونت ارتقای کیفیت دوره‌های دکتری دانشگاه و افزایش پویایی این دوره‌ها با توسعه ارتباطات علمی با دانشگاه‌های معتبر داخل و خارج از کشور است که در این خصوص تاکنون این معاونت برای تمام دانشجویان دکتری که درخواست فرصت مطالعاتی داده‌اند اقدام کرده است و از شروع سال ۱۳۹۷ با وجود محدودیت سهمیه، برای متقاضیان حائز شرایط دانشجوی دکتری برای گذراندن فرصت مطالعاتی در کشور‌های آلمان، فرانسه، کانادا، فنلاند، ایتالیا، اسپانیا، پرتقال، استرالیا و دانمارک و نیز دانشجویان متقاضی فرصت مطالعاتی برای گذراندن فرصت مطالعاتی در دانشگاه‌های معتبر داخل کشور اقدام شده یا به وزارت علوم معرفی شده‌اند و برای پذیرش یک نفر دانشجو از دانشگاه‌های داخل کشور برای گذراندن فرصت مطالعاتی در دانشگاه محقق اردبیلی نیز اقدام شده است.

مقالات، کتب و ثبت اختراع دانشجویان و اساتید مورد تشویق و حمایت قرار می‌گیرند

ابوالفضل بضاعت‌پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به بسته‌های حمایتی دانشگاه محقق اردبیلی برای مقالات دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، گفت: پاداش مقالات دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دانشجویان دکتری که از تاریخ فارغ التحصیلی آنان دو سال نگذشته باشد بر اساس دستورالعمل زیر پرداخت خواهد شد و هر ردیف از مقالات با توجه به کیفیت آن‌ها افزایش ۵۰ الی ۲۰۰ هزار تومانی خواهند داشت. مبلغ پاداش مقالات با نمایه ISC سه میلیون ریال، مقالات چاپ شده در Scopus و WOS چهار میلیون ریال و مقالات JCR پنج و نیم تا هشت میلیون ریال خواهد بود.

وی افزود: حمایت و تشویق از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در قالب پرداخت ثبت و اختراعات ملی و بین‌المللی، پاداش کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره و پاداش مقالات چاپ شده در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی انجام می‌شود و با توجه به شرایط خاص تالیف کتاب‌های دانشگاهی، از کتاب‌های تالیفی دانشجویان در حال حاضر حمایت به عمل نمی‌آید.

بضاعت‌پور تصریح کرد: برای ثبت و اختراعات ملی و بین‌المللی دانشجویان در صورتی که فقط گواهی ثبت اختراع از اداره کل ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی داشته باشند مبلغ ۷ میلیون ریال پاداش تعلق می‌گیرد. در صورتی که ثبت اختراع دارای تائیدیه از مراجع ذیصلاح و مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت داشته باشد علاوه بر ۷ میلیون ریال ذکر شده، مبلغ ۱۲ میلیون ریال پاداش تعلق می‌گیرد. برای هر ثبت اختراع که دارای گواهی و تائیدیه از مراجع معتبر خارج از کشور باشد بر اساس مصوبه شورای پژوهشی دانشگاه از ۱۰ تا ۲۰ میلیون ریال پاداش تعلق می‌گیرد.

تلاش دانشگاه محقق اردبیلی برای اسکان تمامی دانشجویان در خوابگاه‌های دولتی

تب کنکور پایین آمد/ آینده سازان در راه دانشگاه‌های دولتی اردبیل

عباس فنی‌اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به خدمات رفاهی قابل ارائه به دانشجویان این دانشگاه، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی حدود ۲۵ خوابگاه دولتی و خودگردان دارد که به همه دانشجویان اعم از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان کارشناسی تعلق می‌گیرد و حداقل ۴۰ درصد از هزینه خوابگاه‌های خودگردان به دانشجویان تخفیف داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول دو سه سال گذشته تمامی خوابگاه‌های برادران و خواهران با صرف هزینه بیش از ۳ میلیارد تومان بازسازی و رنگ‌آمیزی شده است، افزود: بیش از ۹۰ درصد منو‌های غذایی غذاخوری دانشگاه دو منویی شده و با تغییر برنج مصرفی و افزایش درصد برنج ایرانی کیفیت غذا نسبت به سال‌های گذشته ارتقا پیدا کرده است و به منظور رفاه دانشجویان، وعده شام و صبحانه خوابگاه‌های خودگردان، از سال گذشته در خوابگاه توزیع می‌‎شود.

فنی‌اصل تصریح کرد: دانشگاه دارای سه سالن ورزشی مجهز (دو سالن ویژه برادران و یک سالن مختص خواهران)، یک زمین چمن فوتبال با پیست دو و میدانی و یک زمین چمن در داخل محوطه اصلی دانشگاه است. همچنین دو زمین چمن مصنوعی به زودی در دانشگاه افتتاح خواهد شد و در طول سال دوره‌های مختلف ورزشی (بیش از ۱۲ رشته) به صورت رایگان برای خواهران و برادران برگزار می‌گردد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: مرکز بهداشت دانشگاه نیز بسیار فعال بوده و پزشک در طول روز و دندان‌پزشک دو روز در هفته با تخفیف ویژه برای ارائه خدمت به دانشجویان حضور دارند. بخش مشاوره دانشگاه نیز با حضور ۱۸ مشاور در بخش‌های متعدد اعم از درسی، اخلاقی، دینی و ... در داخل دانشگاه و داخل خوابگاه‌های دانشجویی مشغول ارائه خدمات رایگان به دانشجویان هستند.

وی گفت: ایجاد بوفه‌های دانشجویی در تمامی خوابگاه‌ها، راه‌اندازی خشک‌شویی در دو بخش صنعتی و نیمه‌صنعتی، راه‌اندازی مرکز انتشارات و ارائه خدمات کامپیوتری و بخش‌های دیگر در فن بازار دانشگاه، راه‌اندازی پارکینگ دانشجویی و برگزاری نمایشگاه محصولات دانشجویی از دیگر خدمات رفاهی قابل‌ارائه به دانشجویان است.

فنی‌اصل گفت: در راستای کاهش هزینه‌های زندگی دانشجویان و بهبود وضعیت رفاهی آنان، دانشگاه علاوه بر تجهیز خوابگاه‌های خودگردان، حدود ۴۰ درصد اجاره‌بها و سایر هزینه‌های خوابگاه خودگردان را به دانشجویان تخفیف داده است. امسال نیز اجاره‌بهای ترمی خوابگاه خودگردان بیش از ۷۵۰ هزار تومان است که حداقل ۳۰۰ هزار تومان به دانشجویان تخفیف داده خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه اضافه کرد: اداره رفاه دانشجویی نیز آماده واگذاری حدود بیست نوع وام بر اساس ضوابط صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان است که در همین راستا در سال گذشته به حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان بیش از ۵۰ میلیارد ریال وام از طریق اداره رفاه دانشگاه پرداخت شده است.

وی افزود: علاوه بر ارائه تسهیلات از سوی صندوق رفاه دانشجویان، صندوق قرض‌الحسنه دانشجویی برای کمک به دانشجویان نیازمند با کمک خیرین در دانشگاه راه‌اندازی شده است که در سال گذشته به حدود یک هزار نفر از دانشجویان نیازمند کمک مالی بلاعوض و وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

فنی‌اصل در خصوص مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی، گفت: در حال حاضر در این معاونت ۶۰ انجمن علمی، بیش از ۶۰ نشریه دانشجویی، ۵ تشکل اسلامی و ۲۳ کانون فرهنگی با مشارکت دانشجویان فعالیت می‌کنند و بیش از ۱۶ دوره به صورت رایگان توسط کانون‌های فرهنگی و هنری برگزار و گواهی‌های معتبر به دانشجویان ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به برنامه‌های آتی این معاونت برای ارائه خدمات بهتر به دانشجویان، تصریح کرد: در حال حاضر برای احداث دو خوابگاه دولتی برنامه‌ریزی شده است که با این وجود در آینده تمامی دانشجویان تحت پوشش خوابگاه‌های دولتی قرار خواهند گرفت. از طرفی به زودی کار ساخت استخر که از سال‌های طولانی برنامه‌ریزی‌شده است، آغاز می‌شود و در تلاش هستیم تا با مکانیزه کردن تمامی مراحل پخت غذا خدمات بهتری را در غذاخوری‌های دانشگاه به دانشجویان ارائه دهیم.

‌دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛ پیشتاز در عرصه پزشکی و درمانی

تب کنکور پایین آمد/ آینده سازان در راه دانشگاه‌های دولتی اردبیل

دانشکده علوم پزشکی اردبیل در سال ۱۳۷۲ در ساختمان مجاور مرکز آموزشی درمانی بوعلی تأسیس شد و در رشته‌های پزشکی، پرستاری و مامایی و علوم آزمایشگاهی دانشجو پذیرش کرد.

این دانشکده اواخر سال ۱۳۷۲ به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ارتقا یافته و با گذشت هر سال به رشته تحصیلی آن اضافه گردید. در سال ۱۳۷۴ دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به ساختمانی واقع در خیابان دانشگاه روبروی دریاچه زیبا وتوریستی شورابیل منتقل شد.

‌دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دارای دو مرکز تحقیقاتی فعال

 

قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر فعالیت‌های علمی دانشگاه از حوزه‌های علوم مختلف در ۲۵ رشته تحصیلی در قالب هفت دانشکده شامل پزشکی و پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، بهداشت، پرستاری و مامایی، پرستاری و مامایی مغان، آموزشکده پرستاری مشگین‌شهر و مجموعه پردیس بین‌الملل حاصل می‌شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دارای هشت معاونت شامل درمان، توسعه مدیریت و منابع، امور بهداشتی، آموزشی، تحقیقات و فناوری، غذا و دارو، فرهنگی و دانشجویی و اجتماعی می‌باشد. دو مرکز تحقیقاتی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت و بیماری‌های گوارش و کبد مراکز تحقیقاتی فعال دانشگاه هستند. چهار مرکز آموزشی درمانی، ۱۲ بیمارستان دولتی و خصوصی و هشت شبکه بهداشت و درمان واحد‌های خدماتی درمانی، بهداشتی دانشگاه در کل استان می‌باشند.

اخوان اکبری تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال ۱۳۹۷ دارای سه هزار و ۳۹۸ دانشجو می‌باشد که از این تعداد ۱۱۵ نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی، ۹۰ نفر در مقطع دستیار بالینی، یک هزار و ۲۶۷ نفر در مقطع دکتری حرفه‌ای و مابقی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: این دانشگاه در حال حاضر دارای ۲۲۹ عضو هیأت علمی است که ۱۰ نفر آن‌ها دارای رتبه استادی و ۳۶ نفر از رتبه علمی دانشیاری برخوردارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: پروژه طرح جامع دانشگاه در مساحتی حدود ۸۰ هکتار در نظر گرفته شده و فاز اول آن با احداث دانشکده پزشکی و پیراپزشکی و ساختمان ستاد مرکزی شروع و سایر پروژه‌های پیش بینی شده در طرح جامع دانشگاه به تدریج طراحی و به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

دانشجویان؛ آینده‌سازان ایران اسلامی

استان اردبیل دارای دو دانشگاه دولتی محقق اردبیلی و علوم پزشکی می‌باشد. البته لازم است این استان دارای دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، فرهنگیان، جامع علمی کاربردی و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی نیز می‌باشد که علی‌رغم تبلیغات گسترده دانشگاه‌ها برای جذب حداکثری دانشجو، پذیرفته‌شدگان و خانواده‌های ابتدا علاقمند حضور در دانشگاه‌های دولتی و تحصیل به صورت روزانه هستند و در ادامه نیز در صورت نداشتن شرایط لازم برای حضور در این دو دانشگاه، به سایر دانشگاه‌های استان مراجعه می‌نمایند.

 

منبع:ایسنا

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار