کارشناس اقتصاد در گفت وگو با باشگاه خبرنگار جوان مطرح کرد:

بسته یک میلیاردی دولت برای ایجاد اشتغال

طاهری گفت:دولت در نظر دارد با اختصاص یک میلیارد دلار،پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام را دوباره وارد فاز اجرایی کند.

بسته یک میلیاردی دولت برای ایجاد اشتغالغلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی درگفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد وانرژی باشگاه خبر نگاران جوان اظهار کرد:با تحلیل مناسب از وضعیت اقتصادی کشور و راهبردهای درست می توانیم به مقابله با تحریم ها برویم .
وی افزود:اولین مسئله با اهمیت در مقابله با تحریم‌ها، کاهش وابستگی به تولیدات خارجی است .واردرات آشفته ، تشدید التهابات ارزی را در پی دارد و اقتصاد را به شدت تحت تاثیرقرارداده و بخش های تولید را وادار به خرید ارز با قیمت های بالا می کند. تمامی مواردی مذکور سبب افزایش تورم ، گرانی وکوچکتر شدن سفره های مردم می‌شود.
طاهری اشتغال را یکی از 12 بسته حمایتی ارائه شده از جانب دولت برای مقابله با آثار دوران تحریم معرفی کرد و گفت: دولت در نظر دارد با اختصاص یک میلیارد دلار،پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام را دوباره وارد فاز اجرایی کند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 600 هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز پروژه های نیمه تمام کشور است،یادآوری کرد: دولت با مدیریت بهینه این بودجه عمرانی واولویت بندی پروژه های اقتصادی ترمی تواند،علاوه بر راهکارهایی برای مقابله با تحریم ،جان دوباره به فضای کسب و کار کشور ببخشد.
کارشناس اقتصادی اظهار کرد:آمارها نشان می دهد طی سال های گذشته نتوانستیم آن چه در برنامه ها تبیین کرده بودیم، اجرایی کنیم ونتیجه این امر اشتغال مقطعی بود. به طور مثال در سال گذشته دولت برنامه‌ای برای ایجاد یک میلیون و سی و سه هزار شغل داشت اما فقط حدود 400 هزار ایجاد شغل عملی شد.
وی افزود:هر ساله حدود یک میلیون نفر به جمعیت تحصیل کرده بدون کار اضافه می شودو دولت با طرح های شعارگونه خود هیچ راهبردی برای ایجاد اشتغال جوانان تحصیلکرده نداشته است.
طاهری افزایش 5درصدی حقوق را همچون مسکنی دانست که بعد از10 روز دوباره درد آن بازمی‌گردد وادامه داد:مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در وضعیت فعلی با افزایش حقوق 5درصدی حل نمی‌شود وبه نظر می‌رسد راهکار بهبود وضعیت معیشتی مردم، ایجاد ثبات در نظام ارزی و اقتصادی است.
وی در پایان گفت:ناتوانی در کنترل بازار ارز و ایجاد بازارچند گانه که شامل ارز 4200 تومانی، شبه بازار،بازار ثانویه وارز صرافی است یک بحران اساسی در اقتصاد کشوربه حساب می‌آید
انتهای پیام/

برنامه دولت برای ایجاد اشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار