استاندار کرمانشاه :

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی متولی ایجاد بندرخشک در استان کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه صاحب تنها بندر خشک در غرب کشور خواهد شد.

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی متولی ایجاد بندرخشک در استان کرمانشاه  استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان افزود: اجرای بندر خشک در کرمانشاه نهایی شده و این طرح در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: براساس تصمیم وزارت راه و شهرسازی قرار شده که شرکت راه آهن جمهوری اسلامی متولی ایجاد بندخشک در استان کرمانشاه باشد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این طرح ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌خواهد، گفت: سرمایه گذاران حتی با صد میلیارد تومان نیز می‌توانند کار خود را در بندر خشک آغاز کنند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه دارای تنها بندر خشک در غرب کشور خواهد بود، گفت: برای این مهم به نتایج خوبی دست پیدا کردیم و تاکنون یک سرمایه گذار برای ایجاد بندر خشک اعلام آمادگی کرده است.

بازوند تصریح کرد: مکان در نظر گرفته شده برای بندر خشک در نزدیکی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه است و سرمایه گذاران به راحتی می‌توانند از امکانات فرودگاهی استفاده کنند.

وی گفت: امکان ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و تجاری در بنادر خشک وجود دارد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه یک سرمایه گذار برای ایجاد نیروگاه‌های کوچک اعلام آمادگی کرده است، گفت: آب منطقه‌ای و شرکت برق منطقه‌ای در زمینه ایجاد نیروگاه‌های کوچک تولید برق با سرمایه گذاری که اعلام آمادگی کرده همکاری کنند.

وی همچنین در رابطه با احداث بیمارستان بخش خصوصی «ویانا» در کرمانشاه هم افزود: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی موظفند که زمینه‌های لازم را برای شروع به کار احداث این بیمارستان ایجاد کند.

استاندار کرمانشاه افزود: سرمایه گذار این بیمارستان با ۱۶۲ میلیون یورو آماده شروع فعالیت ساخت است که متاسفانه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مجوز‌های لازم را برای آن صادر نکرده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که برای صدور مجوز‌های این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کم کاری شود، گزارش‌های لازم را به رییس جمهوری ارائه خواهیم داد.

بازوند همچنین بر تلاش و جدیت مدیران جهت ایجاد سرمایه گذاری خارجی در استان تاکید کرد و گفت: بهبود فضای کسب و کار با تلاش و پیگیری مدیران محقق می‌شود و همه وظیفه دارند با توجه به مزیت‌های موجود فضا را برای انجام هر گونه سرمایه گذاری خارجی در استان فراهم کنند.

انتهای پیام/ی

 

بندر خشک کرمانشاه ایجاد می شود

برچسب ها: استانداری ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار