در نشست کمیسیون اسلحه و مهمات گیلان مطرح شد؛

صدور مجوز اسلحه برای بیش از ۶۵ هزار نفر در گیلان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت:بیش از ۶۵ هزار نفر در گیلان مجوز حمل اسلحه دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در پنجمین نشست کمیسیون اسلحه و مهمات گیلان گفت: این نشست به دلیل نزدیک بودن فصل شکار، لزوم داشتن مجوز از سوی شکارچیان و برخورد قضایی با دارندگان سلاح‌های غیر مجاز برگزار شد.

آقای جمشید نژاد با بیان اینکه بیش از ۶۵ هزار نفر در گیلان مجوز حمل اسلحه دارند افزود: در صددیم تا شرایط دریافت مجوز اسلحه برای افراد واجد شرایط فراهم شود.

وی تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند به نهاد‌ها و سازمان‌های مربوطه مراجعه و در نهایت با تایید ارتش جمهوری اسلامی، مجوز سلاح‌های مورد نظرشان را در پروسه‌ای کوتاه دریافت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در ادامه تصریح کرد: با افرادی که مجوز اسلحه را با عنوان شکار و وسایل زینتی دریافت کرده، اما از این مجوز‌ها سوء استفاده می‌کنند برخورد قضایی می‌شود و مجوزشان باطل خواهد شد.

معاون دادستان رشت نیز گفت:مبارزه با قاچاق اسلحه و مهمات از مهمترین برنامه‌های دستگاه قضا است و براساس مصوبه قانونی، خرید، فروش، حمل، نگهداری و تغییر در کالیبر سلاح، جرم محسوب می‌شود.

آقای حیدرنژاد تاکید کرد: تنها افرادی که مجوز دارند باید از آن اسلحه استفاده کنند، پس از انقضای تاریخ مجوز باید برای تمدید آن اقدام کنند.

وی به افرادی که آستانه تحمل پایینی دارند و زود عصبانی می‌شوند توصیه کرد برای گرفتن مجوز اسلحه اقدام نکنند.

معاون دادستان رشت به دستگاه‌های صدور مجوز استفاده از اسلحه نیز خواست قبل از اقدام به صدور مجوز سلامت روحی و روانی متقاضیان را بسنجند.

انتهای پیام/ف

۶۵ هزار نفر در گیلان مجوز حمل اسلحه دارند

برچسب ها: قاچاق ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.