رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

در تامین و توزیع کالا‌های اساسی مشکلی وجود ندارد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت: با افرادی که به عمد و بدون اعلام موجودی کالا انبار کنند برخورد جدی صورت می‌پذیرد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در اجلاس ماهانه اتاق اصناف مرکز استان، اظهار داشت: اتحادیه‌ها به عنوان منتخبین بازار و معتمدین مردم محسوب می‌شوند و نمونه بارز‌ی در اجرای اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه هستند.

وی افزود: آنچه مسلم است شرایط اقتصادی که در سالجاری آن هم به دلیل نوسانات نرخ ارز در جامعه حاکم شد، هم اکنون این شرایط به سمت ثبات پیش رفته و شرایط تولید و توزیع خیلی از گروه‌های کالایی تثبیت شده و فقط جو روانی که برخی ایجاد کرده اند مشکلات را در جامعه دامن می‌زند.
نادر میرشکار ادامه داد: وضعیت انبار‌ها به صورت جدی از طریق سامانه جامع انبار در سطح کشور و استان رصد می‌شود و احتکار و یا عدم اعلام موجودی، باید مورد توجه اصناف قرار گیرد و مانیز نگرانی اصناف را به نحوی مدیریت می‌کنیم که باعث عدم ثبات در بحث تامین و توزیع کالا نشود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه خاطرنشان کرد: در سطح عرضه در استان کمبود وجود ندارد و نباید در این زمینه‌ها بی ثباتی ایجاد شود تا مردم گمان نکنند که کالا نایاب شده و روی به احتکار و انبار کالا در منازل بیاورند که احتکار خانگی به مراتب بدتر از احتکار در انبار‌ها است.

وی ادامه داد: پیگیری و نظارت بر انبار‌ها بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و و در همین ارتباط فعالیت خودمان را انجام می‌دهیم و جایی که تخلف باشد با حضور بازرسین خبره و متخصص ورود کرده و برخورد می‌کنیم و باید حفظ حرمت اصناف نیز در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

میرشکار در رابطه با نمایشگاه داران اتومبیل دارای پروانه کسب و پارکینگ در خیابان شریعتی زاهدان، بیان داشت: این نمایشگاه داران فعالیتشان قانونی است و مجبور کردن آن‌ها برای انتقال به مکانی دیگری از شهر غیر قانونی است.

مشکل تامین گوشت قرمز در استان را نداریم

وی در ادامه گفت: مشکل تامین گوشت قرمز در استان را نداریم موضوع واردات گوشت با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومان رفع شده، ولی مجوزی برای واردات دام زنده با این قیمت تا کنون داده نشده که باید وزارت جهادکشاورزی با جدیت در این زمینه تدابیر لازم را بیندیشد به دلیل اینکه کشتارگاه‌ها و بسته بندی‌های متعددی طی این سالیان در استان راه اندازی شده و چرخه تامین گوشت در استان تکمیل می‌باشد و اشتغال قابل توجهی نیز در این بخش ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان اعلام داشت: هم اکنون قیمت گوشت گوساله در استان کاذب است و در صورتی که گوشت با قیمت مناسب در استان برای هم استانی‌ها تامین نشود اجازه خروج هیچ گونه گوشت از استان به نقاط دیگر کشور داده نمی‌شود تا بازار خود استان تامین شود.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار