رئیس اداره بهزیستی شهرستان مرند:

پرداخت وام اشتغال به زنان سرپرست خانوار

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مرند گفت: هر کارگاهی که زنان سرپرست خانوار را به کارگیری کند، حق بیمه ۵ ساله و وام اشتغال به آن‌ها پرداخت می‌شود.

پرداخت وام اشتغال به زنان سرپرست خانواربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رئیس اداره بهزیستی شهرستان مرند، ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی شهرستان مرند که با حضور فرماندار ویژه مرند برگزار شد، ابراز داشت: هر کارگاهی که زنان سرپرست خانوار را به کارگیری کند، حق بیمه ۵ ساله و وام اشتغال به آن‌ها پرداخت می‌شود.

مرتضی محمدزاده افزود: سال گذشته ۵۷ وام اشتغال به زنان سرپرست خانوار پرداخت شد، در ۶ ماهه اول امسال نیز در مجموع ۶۰ وام اشتغال به معلولین و زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه طلاق در حد بحران نیست، گفت: سال گذشته به ازای هر ۱۰۰ ازدواج ۲۳ طلاق در شهرستان مرند صورت گرفته است که با احتساب نسبت جمعیتی، با افزایش طلاق مواجه نیستیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مرند افزود: ۵۳ درصد علت طلاق‌ها به نبود مهارت‌های فردی برمی گردد و ۳۸ درصد مشکلات و مسائل اجتماعی را دربرمی گیرد.

محمدزاده عدم شناخت و تناسب شخصیتی زوجین با یکدیگر را از دیگر دلایل طلاق برشمرد و تاکید کرد: اگر قبل از ازدواج، تست شخصیتی و مشاوره اجباری شود، میزان طلاق به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طلاق‌های خاموش در شهرستان مرند نگران کننده است، گفت: از سال ۱۳۹۳ میزان طلاق‌های خاموش به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است و تعداد مراجعه کنندگان به مرکز اورژانس این را نشان می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مرند همچنین از ارائه آموزش مهارت‌های فرزندپروری در این شهرستان خبر داد و گفت: مهارت‌های فرزندپروری به والدین فاقد مهارت آموزش داده می‌شود، هزینه غذای گرم نیز به هزار و ۲۶۰ کودک در مهد‌های کودک روستایی پرداخت می‌شود.

محمدزاده خاطرنشان کرد: اورژانس ۱۲۳ با مراجعه خانه به خانه، طرح پایش و غربالگری را اجرا کرده و با اخذ آزمون‌های روانشناسی، افراد نیازمند مشاوره را به مراکز معرفی می‌کند.

 

انتهای پیام/ی

 

طلاق خاموش نگران کننده است

برچسب ها: خانوداه ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.