باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

بازگشت کوپن به ایران/ کوپن الکترونیک چه آینده‌ای خواهد داشت؟

زمزمه‌ها حاکی از بازگشت دوباره کوپن به اقتصاد ایران است، اما این بار با شکلی متفاوت که الکترونیکی خواهد بود.

کوپن  الکترونیک در ایران چه آینده ای خواهد داشت؟

 به گزاش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کوپن یا کالابرگ در ایران واژه ناآشنایی نیست. کوپن واژه‌ای فرانسوی است به معنای ورقه اصلی که هنگام پرداخت منافع، آن را جدا می‌کنند. پای کوپن در سال 1359 و چند روز پس از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به اقتصاد کشور ما باز شد.

کوپن یادگار اقتصاد ایران در دوران جنگ تحمیلی است که به میزان سن جوانان امروز کشور قدمت دارد. جوانان امروز کشور که همان کودکان دهه 60 هستند قطعا هنوز صف‌های مبادله کالابرگ با کالا را به یاد می‌آورند که با بزرگتر شدن آن‌ها به تدریج نقش این کالابرگ‌ها نیز کم‌ رنگ و کم‌ رنگ شد تا اینکه در نیمه دوم سال 90 از چرخه اقتصاد ایران حذف شد.

اگر اولین یارانه نقدی در دی ماه سال 1389 برای ایرانیان قابل برداشت شده است، اولین کوپن‌های سراسری نیز دی ماه 1359 به دست مردم رسید، هدف از این کار این بود که اگر کالایی کمیاب یا گران شد، از طریق توزیع کوپنی به دست مصرف کنندگان برسد.

هر چند اطلاعات وسیعی درباره تعداد کوپن‌ها و شرایط توزیع کالاها با استفاده از کوپن در این سال‌ها در دست نیست، اما آن‌ها که برگه‌هایی به یادگار نگه داشته‌اند، می‌گویند روی هر کوپن تعداد افراد خانوار درج می‌شد و رنگ کوپن‌های شهری با روستایی تفاوت داشت.

شماره‌ها اعلام می‌شد و بر اساس اعلام شماره و کالا بود که کوپن اعلامی ارزش پیدا می‌کرد. روزنامه‌ها نیز خبر اعلام کوپن را در مهمترین بخش صفحات خود می‌گذاشتند و اخبار سراسری نیز آن سال‌ها، این خبر را پخش می‌کرد.

صف‌های طویل برای دریافت کالای کوپنی، خاطرات لاینفک ایرانی‌ها در دهه شصت است، اما پس از پایان جنگ شرایط اقتصادی ایران تغییر کرد، در حالی که کوپن هنوز باقی مانده بود.

 10 قلم کالایی که با شیوه کوپنی توزیع می‌شد عبارت بود از: روغن نباتی، قند و شکر، برنج، پودر شوینده، صابون، پنیر، کره، مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز، البته در همان سال‌های ابتدای انقلاب دفترچه سهمیه خانوار توسط شوراهای محلی منتشر شد که 22 قلم کالا از طریق دفترچه به مردم ارائه می‌شد.

 اما اکنون ایران در جنگ اقتصادی است و حالا دیگر مقامات سیاسی هم این نکته را در سخنرانی‌های رسمی مورد اشاره قرار می‌دهند و همچنین کارشناسان اقتصادی و مسئولان حوزه اقتصادی هم این موضوع را مدام یادآور می‌شوند.


بیشتر بخوانید: احتمال بازگشت کوپن به اقتصاد خانوارها 


در خصوص این موضوع چند روز گذشته انوشیروان محسنی بند پی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که به زودی جامعه هدف تخصیص کوپن مشخص می‌شود که این گروه  شامل هشت دهک جامعه  یا همه مردم است.

زمزمه بازگشت کوپن، البته در ساختار نوین الکترونیکی مدت‌هاست به گوش می‌رسد، اما  هنوز معلوم نیست کدام کالاها و چه تعداد از مردم ایران تحت پوشش کوپن قرار می‌گیرند. اما هر چه هست، تصمیم گیران و سیاستگذاران و کارشناسان تاکید دارند که حمایت از اقشار مختلف مردم در موج گرانی ناشی از ریزش ارزش پول ملی ضروری است. 

وضعیت نامشخص کوپن برای تمام افراد جامعه باعث شده است هنوز آمار مشخصی برای آن وجود نداشته باشد. هرچند چندی پیش احمد میدری معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: خانوارهای تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی یارانه حمایتی خود را به زودی در قالب کوپن الکترونیک دریافت می‌کنند که سقف آن برای خانواده پنج نفره 150 هزار تومان خواهد بود.

میدری افزود: طرح کوپن الکترونیک که زیرساخت‌های آن از مدت‌ها قبل با همراهی بانک مرکزی آماده شده است، به زودی وارد مرحله اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، افراد تحت پوشش این سازمان‌های حمایتی در قالب کارت بانکی که در اختیار دارند، می‌توانند از سهمیه خرید از فروشگاه‌های خاص برخوردار شوند.

معاون وزیر تعاون یادآور شد: برای خانوار پنج نفره که تحت پوشش یکی از این سازمان‌های یاد شده باشد، شارژ خرید به مبلغ 150 هزار تومان در نظر گرفته شده و این رقم برای هر فرد 40 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه پس از اعلام زمان اجرای این طرح، این افراد می‌توانند به فروشگاه‌های خاص مراجعه و اقلام مورد نیاز خود را تأمین کنند، عنوان کرد: طرح کوپن الکترونیک، برای 10 میلیون نفری که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، به اجرا در می‌آید و شامل سایر دهک‌ها و افراد جامعه نمی‌شود.

وی گفت: هرچند به دنبال نوسان‌های نرخ ارز و کاهش قدرت خرید مردم قرار است از اقشار دیگر نیز در قالب بسته‌های کالایی حمایت شود، اما هنوز دولت در خصوص جزئیات این شیوه حمایتی به نتیجه نرسیده است.

دولت با درخواست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قصد دارد برای خرید کالاهای اساسی به مردم کوپن الکترونیکی ارائه کند و طرحی در این خصوص از سوی این وزارتخانه به دفتر معاون اول رئیس جمهوری ارسال شده و این طرح  در حال بررسی است.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: وازرت کار ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۰:۱۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
اتفاقا رفتن به سمت کوپن ، یعنی اجرای عدالت در توزیع مایحتاج مردم ، علی الخصوص قشر ضعیف جامه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید اسامی و کدملی دریافت کنندگان شکر دولتی به سازمان هدفمندی یارانه ها ارسال شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
افزایش ده براری یارانه بهتر وبا صرفه تر از کوپن هست.لطف نظر بدین والا مردم از گشنگی میمیرن.وقتی برای اولین بار یارانه داده شد دلار حدودا ۹۰۰تومن بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
پردآخت یآرآنه به طوردآیم و پیوسته ,به میزآن حداقل حقوق بآدربرگیری بیمه ,حق مسلم دربدوتولدبرآی هرکسی بآشنآسنآمه ایرآنی است.و شنآسنآمه هم حق هرکسی است که درایرآن متولد شده/پدریآمآدر ایرآنی دآرد یآ به فرهنگ ایرآنی تعلق ژنتیکی یآ فکری دآرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
من عضو کمیته امداد نیستم. ولی واقعا قدرت خریدم از کسی که عضو کمیته امداد هست هم کم تر هست.
ولی چون دارم با سیلی صورتم رو سرخ نگه می دارم، نمیرم عضو کمیته امداد امداد بشم.
حالا دولت چرا فقط به کسانی که عضو کمیته امداد هستن کوپن می ده؟
ما چیکار کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۱۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
درسته
منم دقیقا این مشکل را دارم.کارگر ساختمانم
Netherlands
مهدی
۱۳:۵۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
از اقوام ما طلا خریده گذاشته خونه ، گونی گونی برنج تو اتاق دپو کرده ، از کمیته هم پول میگیره بهش وام دادن خونه خریده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۰۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
شما هم برین عضو بشین خیلی هم راحته.حتی خونه هم اگه نداشته باشی تو لیست بشی بهت میدن.تو این مملکت فقط کمیته امداد هست داره کمی به مردم رسیدگی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
ما خودمون به خودمون خیانت میکنیم کالاهایی مث برنج و مایتاج ما رو قایم کردیم و باعث این همه گرونی شدیم.اگه کوپون برگرده دوباره یک دلال بازی دیگه شروع میششه... خدا به داد ما قشر کارگر و ضعیف برسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
خیلی عالی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
توزیع کوپن قند و گوشت
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
اگر به اندازه نیاز خرید کنیم و احتکار خانگی نداشته باشیم نیازی به کوبن هم نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
خیلی خوبه میریم کوپن خریدفروش می کنیم خدایاشکرت کارم جورشدبرم زن بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
هنوز مسولان جنگ اقتصادی رو قبول ندارند چرا؟ چون همایشها افتتاحیه و کلنگ زنی و... که هر کدومش کلی هزینه داره رو جمع نکردند.سفرهای غیر ضرور مدیران وکارمندان از شهرستانه به تهران و بالعکس از تهران به شهرستلنها
وسایر ماموریتهای غیر ضرور داخل وخارج کشور رو جمع نکردند!!! ببینید یک رفت وبرگشت از تهران به شهرستان مثلا برای جلسه یا افتتاحیه فلان پروژه برای هر نفر داخل کشور چقدر هزینه داره؟!! اقامت وپذیرایی هم اضافه کنید سوغات باپول بیت المال که همراه هر نفر میشه هم اضافه کنید!!!! جلسه رو با ویدئو کنفرانس از همین تهران برگزار کنند افتتاحیه پروژه هم کلا برای همیشه لغو کنند ببینید چقدر در کلان تاثیر میگذاره.
ولی افسوس که نیست گوش شنوا و اهل عمل
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۴۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
کوپن پوشک بچه دوتا تا یکماه باشماره فلان،بنزین کوپنی هم داشتیم ،خوبه عادت میکنیم
United States of America
شیرجان
۲۰:۳۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
خجالت داره به خدا کپن یعنی بازگشت به عصر ........!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
ظهور آقا نزدیکه دیگه نیاز به یارانه و کوپن نداریم روح دیگه داره از بدنمون میزنه بیرون
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
اينجوري پول به اقتصاد تزريق ميشه و جنسا گرونتر ميشه
يا جنس بدن يا يورو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
یادایام گذشته بخیر
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
با صف دعوا. دلال‌ها و صدا میزنن کوپن مرغ و ماهی و تخم مرغ و برنج خریداری میشه وتلویزیون اعلام میکنه کوپن شماره 245 برای هرنفر 100 کیلوبرنح هرکیلو 1000 تومان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
تو رو خدا تو رو این ماه عزیز گرونی رو کم کنید مردم ایران نباید گشنه باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
با بيكاري جوانان و به خصوص بيكاري متاهلين چيكار قراره بكنن !!! با فساد اقتصادی ميخوان چيكاركنن!!! با تبعيض چطور!!! با رانت و پارتي بازي چطور!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
آیا با کوپن دادن مشکلات اقتصادی حل میشه؟
Germany
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
خدایا خودت به فریادمان برس
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۶:۲۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
اگر میخواین کوپن بدن به همه اقشار بدین فرقی قاعل نشین همه حق دارندی بخدا یه عده ای هستیم که نه پول داریم هکارمندیم نه بازاری هستیم نه از هیچ سازمانی حمایت میشیم هنوز سهام عدالت بجز شانزده هزار تومان نگرفتیم چرا تقسیم کمک دولت سراسری نباشدمگرما چه گناهی کردیم که خود را بی بضاعت جلوه نمی دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
بن کارت کارگری چی شد و به کجا رسید ؟
از باشگاه خبرنگاران تقاضای پیگیری مجدد را خواستارم.
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
کوپن میلگرد . کوپن روغن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
به عقب بر نمیگردیم
کوپن
کوپن
کوپن
Seychelles
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
مدیریت توزیع کالا در زمانی که آماج حمله اقتصادی هستیم بازگشت به عقب محسوب نمی شود بلکه زره ای در مقابل تیرهای زهرآگین دشمن است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
ماباز میگردیم به عقب کوپن شد دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
اقتصاد دانان راهکار جدیدی ندارند؟؟؟؟؟؟، بازهم به قدیمی ها
Iran (Islamic Republic of)
م.ر
۱۴:۲۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
علی برکت اله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
خدا خفت نکنه زدی وسط خال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
خوبه تمام مردم را سرگرم صف ایستادن برای کوپن میشند .!!!!!!!
United States of America
امیر
۱۴:۱۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
ای داد بیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
اگه کوپن جدا داده بشه یارانه هم جدا واسه همه مردم خیلی خوب میشه نه فقط ده میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
کوپن اصلا خوب نیست
Seychelles
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
نرسیدن کالاهای اساسی به دست طبقه ضعیف هم خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۴۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
منتظران کالابرگ
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
پول بدهند تا انتخاب کالا بعهده نفر باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
اونوقت یک کالا کمیاب میشه.مثل الان که همه رفتن پوشک خریدن و توی خونشون احتکار کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
واقعا باورت میشه مردم عادی احتکار کردن!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
آقا جون کوپن خیلی هم خوبه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
از ماست كه بر ماست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
وقتی مردم رعایت نمیکنن و یک جنس رو از ترسِ کمیاب شدن زیادی میخرن و توی خونه احتکار میکنن مجبوریم کالا کوپنی بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
کوپن خوبه در صورتی که همه چیز ارزون بشه خیال هممون را حت بشه
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۲:۳۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
همه این گرانیها برای چی هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۲:۳۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
#کوپن ؟؟؟؟؟؟/؟
Germany
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
امریکا رو زیر پا له میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۳۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
ننگ بر امریکای خائن و جنایتکار
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
انشالله نابودی دولت مردان امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
شیطان بزرگه امریکا
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۳:۵۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
بهتره

گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
ایولا
Germany
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
تو خودت با این وضعیت گرونی چیکار میکنی؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
ننگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
واقعا.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
باز میخوان حتما نفری یه ده هزارتومانی بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
تر و خشک با هم میسوزنن.مجبوریم همه کوپنی بخریم
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۱۲:۰۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
مشکل کسب و کار رو حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۱۲:۵۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
مشکل کسب و کار حل بشه مردم نیازی به کوپن ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
همه این گرانی ها به چه دلیلی است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
بدلیل وجود مافیا در صنف های مختلف...دستان پشت پرده ای در کار است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
همه این گرانی ها به چه دلیلی است؟
Seychelles
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
به دليل نداشتن كوپن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
به نظرم ما هم مثل اتحادیه اروپا باید با همپیمانان خود یا یک ارز واحد انتخاب کنیم یا از دلار به جای ریال استفاده کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
چه باحال کوپن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
کوپن داره میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
خب چرا کوپن میدن یه بارکی عین سهمیه مسافرای خارج کشور به مردم یورو بدن
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۱:۰۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
از ماست که بر ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
عجب.....................
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
یعنی الان قراره کو پن برگرده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
و این یعنی اینکه ما در عوض پیشرفت اقتصادی داریم برمی گردیم به گذشته
Netherlands
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
بعضی ها خوشحالن که کوپن میگیرن...اینم میشه جریان یارانه که همه چی ۵۰۰ برایر گرون شده تو این چند سال ولی یارانه همون چندغازه...سوما نصف جمعیت کارگرن کارخونه ها هم دارن تعطیل میشن اونا چیکار کنن؟؟؟... من یچه سه ماهه دارم این پول اگه به ما هم بدن که نمیدن که اصلا نمیخوامم بدن میشه ده روزه شیر خشک و مای بیبیش ...متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
ببینم تحمل این جوانهای سوسولی موبایل به دست چقدره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
قدیم پوشک نبود.الان برای بچه ها پوشک اومد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
به فکر ملت باشید توروخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
روزازنو روزی ازنو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
کوپن خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
مشکلات ۸۰میلیونی را حل کنید گرونی گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
مشکلات ۸۰میلیونی را حل کنید گرونی گرونی
France
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
به فکر اشتغال نیستندچرا ؟
همه رغم کوپن برای خرید و فروش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
یه کارت بانکی میدن فقط به کمیته امداد و بهزیستی فقط میتونن خرید کنن بقیه مردم هم برن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
نگران بقبه مردم نباشید.بقیه مردم اگر پول نداشتن اینطوری کالاهای فروشگاه ها رو نمی خریدن و نمیبردن خونشون انبار کنن.ظاهرا همه پول دارن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
کوپن برای بعده که همه بی پول میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
اره من خیلی پولدارم با۸۰۰تومن حقوق وکلی قسط و ۴نفر نون خور.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
من جوان متاهل با دو تا بچه که یکی شیر خشک مصرف می کنه و بیکاری بدون هیچ منبع درآمد و تحت حمایت هیچ جا نیستم باید چکار کنم نصف بیشتر جوانان بیکار و متاهل هیچ منبع درآمدی غیر از یارانه ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
وای خدای من

به دادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
ب این میگن ریشه کنی فقر با ریشه کن کردن فقیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
کوپن خوبه مثل قدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
ما کارمندان دولت که حقوقمان ثابت و بسیار پایین است
حقوق 1800000 تومان برای یک ماه از ساعت 7 صبح تا 4 بعداز ظهر است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
شما کارمندان خدا رو شکر کنید.خیلی ها همینقدر حقوق رو هم ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
اگر حقوق تو کارمند 1800000هست حقوق من کارگر 1 تومنه.برو خدارو شکر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
منکه حقوقم ۸۰۰تومنه و بدون مزایا چی بگم پس با ۴سر عایله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
علی برکت اله
France
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
مثل ستاره دنباله دار که هر چند سال یکبار ظاهر میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
آخ جون کوپن خیلی دوست دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
یکی از بهترین راهکار ها برای قشر ضعیف همین کوپن است که نیاز به اجرای هوشمندانه دارد تا داستان سبد کالا تکرار نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۰۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
ببینید قبلا چه مشکلاتی با کپن داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
به هرکدملی سرپرست خانوار ۳ کیلو شکر وقند بدهند
آخرین اخبار