ذوالقدر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان باید شفاف و قاطع عمل کرد

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: باید در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان شفاف و قاطع عمل کرد تا استثنائات قانون به حیات خلوت گروهی بدل شود.

ذوالقدر: در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان باید شفاف و قاطع عمل کردسیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: این قانون در حالی به اجرا در می‌آید که چهل سال از مدیریت کشور، توسط جوانان دیروز این مرز و بوم، با فراز و نشیب‌های مختلف می‌گذرد.

وی افزود: به رئیس جمهور و همه وزرا یاد آور می‌شوم همانگونه که در زمان روی کار آمدن کابینه و برابر رایزنی‌های و پیگیری‌های به عمل آمده در فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی مقرر شد 30 درصد از پست‌های مدیریت عالی و معاونان وزرا به انتصاب زنان تخصیص یابد و موضوع بهرمندی از وجود و توان وزرای جوان به عنوان یک اعتبار برای کارنامه عملکردی دولت شناخته و در دستور کار قرار گیرد. 

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: این قانون که با مصلحت اندیشی نمایندگان مجلس و همراهی شورای نگهبان صورت گرفت، موجب شد تا دست دولت را برای به کارگیری جوانان باز گذاشته و در عین حال فرصتی فراهم کند تا با درس از گذشته‌ پر فراز و نشیب کشور، جوانان هم سکانداری عرصه مدیریت عالی کشور را تجربه کنند.

ذوالقدر تصریح کرد: استثنائاتی در قانون منع به کارگیری بازنشستگان لحاظ شده است که باید با این موضوع نیز رسیدگی جدی شده تا از هرگونه فرصت طلبی و فرصت سوزی پرهیز شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: باید در اجرای این قانون چنان شفاف و قاطع عمل کرد که استثنائات قانون به حیات خلوت گروهی بدل شود، همچنین انتظار داریم که در فرآیند کنار رفتن بازنشستگان، اندیشه و توانمندی و تجارب ارزشمندی که آنها به واسطه سال‌ها خدمت اندوخته بودند به کنار گذاشته نشود و در قالب اتاق فکر و اتاق تجارب از این سرمایه‌های انسانی گران بها به نحو شایسته در کنار جوانان بهره گیری شود.

وی افزود: جوانان نیز با بهره گیری از دانش نوین و استفاده از تجارب ارزشمند از تکرار آزموده‌ها بپرهیزند و راهی نوین برای رهایی از مشکلات و مصائب اقتصادی کشور ترسیم کنند تا این گذرگاه سخت تاریخی نیز به نحوی مدیریت شود که رضایت مردم و رفاه اجتماعی به عنوان هدف اصلی تأمین گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر قاسم پور
۱۱:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
مسلما" باید طبق قانون قاطعانه عمل شو، اگر قبلا" هم در همه ی امورات قانونمداری و قاطعیت و پرهیز از استثناکاری و وووو....کار به تخلفهای گسترده ی دیگه هم نمی کشید. اجرای قانون یک اصل الزامی است. مسؤولان و ردم باید به قانونمداری عادت کنند.
آخرین اخبار