حاج بابایی عنوان کرد:

دریافت ردیف بودجه‌ای برای سریع السیر کردن راه آهن تهران - همدان

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از دریافت ردیف بودجه ای برای برقی و سریع السیر کردن راه آهن تهران - همدان در سال جاری خبر داد.

دریافت ردیف بودجه‌ای برای سریع السیر کردن راه آهن تهران - همدانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب ریلی در همدان فرصت بسیار مناسبی را برای توسعه این کلانشهر ایجاد کرده است.

وی با اشاره به دریافت ردیف بودجه ای برای برقی و سریع السیر کردن راه آهن تهران - همدان در سال جاری گفت: پیگیر تسریع در عملیاتی شدن این برنامه هستیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویتهای ریلی اتصال ۵ مرکز استان به خط راه آهن سراسری گفت: با اجرای این طرح راهبردی، توسعه این استان ها بر مدار ریلی قرار خواهد گرفت.

وی در تبیین این موضوع گفت: طرح راه آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر به صورت یک خطه در حال اجراست که محورهای سمنگان به اراک به طول ۲۶۷ کیلومتر، کرمانشاه به خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر و همدان به ملایر به طول ۷۵ کیلومتر برنامه ریزی و در این خصوص تعداد ۱۳ ایستگاه در مسیر همدان پیش بینی شده است.

حاجی بابایی اظهار داشت: با ایجاد خطوط ریلی از ایستگاه ملایر - فیروزان-کرمانشاه به طول ۱۷۷ کیلومتر و همچنین اجرایی شدن راه آهن ملایر به همدان؛ غرب به شرق وجنوب متصل می شود.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح های موردنظر انقلاب ریلی در همدان ایجاد می شود به گونه ای که همدان تنها چهار راه ریلی کشور به شمار می رود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث راه آهنی که از زنجان به تبریز می رود با تخصیص یکصد میلیارد ریال بودجه مصوب شده است.

وی بیان داشت: امروزه توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی یکی از تکامل یافته ترین دیدگاه های توسعه شهری است که بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تاکید دارد و بر همین اساس نزدیک بودن ایستگاه راه‌آهن اولویتی بوده که همواره برآن تاکید داشته ایم.

وی عنوان کرد: اصلاح و ایجاد ایستگاه راه آهن فامنین، عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن تهران - همدان در شهر، تکمیل راه آهن تهران- همدان، ایجاد ایستگاه قهاوند و تسریع در اجرای سریع الیسر و برقی شدن این خط ریلی با هماهنگی وزارت راه وشهرسازی و تشکیل چندین جلسه در حال پیگیری است.

حاجی بابایی در تبیین ضرورت برقی شدن خط آهن تهران-همدان گفت: احداث راه آهن تهران- همدان با ارائه طرح دو فوریتی در مجلس ششم مصوب و پیگیری شد که تاخیر ۱۳ ساله در بهره برداری از این پروژه و تغییر الگوهای توسعه ای کشور و به تبع آن همدان ایجاب می کند که به منظور تسریع در ارائه خدمات به همشهریان و توسعه زیر ساختهای اقتصادی و اجتماعی همدان و موقعیت استراتژیک آن در کشور در برقی و سریع السیر شدن عملیات اجرایی این خط آهن تسریع به عمل آید.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.