مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

رفتار مبلغان زیر ذره‌بین جامعه/ محرم فرصت طلایی تبلیغ است

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان بابیان اینکه تبلیغ دین تنها به سخنرانی نیست، گفت: رفتار مبلغان زیر ذره‌بین جامعه است لذا مبلغان و مداحان باید با رفتار نیک، مردم را به دین خدا دعوت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان  صبح سه‌شنبه در همایش مبلغان زن حوزوی شاهرود به میزبانی حوزه علمیه خواهران، ضمن بیان اینکه رفتار مبلغان و روحانیان همیشه زیر ذره‌بین جامعه است، تأکید کرد: مبلغان چه زن و چه مرد، باید در خصوص موضوعات مختلف از عملکرد احساسی پرهیز کنند همچنین باید با رفتارشان به‌گونه‌ای عمل کنند که تبلیغ رفتاری نیز در جامعه شکل گیرد که یکی از رسالت‌های مهم مبلغان محسوب می‌شود.

وی افزود: مبلغان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که از خرافه گویی و ترویج آن جلوگیری و با تلاش و جدیت به سمت علمی شدن موضوعات دینی گام بردارند تا در جامعه بهتر پذیرفته شوند از سوی دیگر باید به این موضوع نیز دقت داشت که قرار نیست مبلغان تمام موضوعات اسلامی را فی‌المجلس پاسخگو باشند و لذا ارجاع به مطالعات و کتب نیز نیاز یک تبلیغ محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مبلغان زن از ماه‌های  محرم و صفر که فرصت طلایی تبلیغ به شمار می‌آید باید نهایت استفاده را کنند و اجازه ندهد مجالس به محفل تجارت و فروش محصولات تبدیل شود.

شکری با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی مردم ایران، تأکید داشت: حوزه‌های علمیه و مبلغان زن در برنامه‌های فرهنگی به ثمرات و دستاورد بزرگ تاریخ ایران اسلامی توجه ویژه داشته باشند.

وی بابیان اینکه یکی از ویژگی‌های قیام عاشورا و اصحاب ویاران امام حسین(ع) این است که بعدازآن واقعه، وظیفه اصلی و محوریت روشنگری و پیام‌رسانی را بر عهده داشتند، بیان کرد: روشنگری قیام عاشورا به بَعد از واقعه بر می‌گردد و لذا باید بررسی شود که علت این شکوه روزافزون واقعه کربلا چیست که پس از قرن‌ها همچنان جذابیت دارد و مبلغان درواقع باید به تبیین این جاذبه‌های اساسی بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: اخلاص در عمل یکی دیگر از ویژگی‌های بارز یاران امام حسین (ع) بوده که با در دست گرفتن جانشان با دشمن به مبارزه پرداختند و شهید شدند اما از سوی دیگر ویژگی شخصیتی امام حسین(ع) نیز نباید فراموش شود چراکه این عامل خود باعث روشنگری و ایستادگی در برابر ظلم و جور شد.

شکری در ادامه بیان داشت: روشنگری واقعه عاشورا با ولایت ارتباط مستقیم دارد و آنچه باعث شده عاشورا ماندگار بماند همین مسئله امامت و ولایت امام حسین (ع) که امروزه باید از محورهای مباحث حوزه باشد.

وی همچنین با یادآوری اعزام ۹۹۱ مبلغ بومی و غیربومی به اقصی نقاط استان سمنان طی دهه نخست ماه محرم، بیان داشت: این روحانیان در ۳۰۸ روستا و ۲۰ شهر استان کار تبلیغ معارف دینی و همراهی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) را بر عهده‌دارند.

انتهای پیام/ب

صحبت های مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره رفتار مبلغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار