اینجا سکوت هم پیام عاشورا را فریاد می زند

عاشقان ابا عبدالله حسین(ع)از هر قشر و سنی گرد هم می آیند تا بار دیگر فریاد لبیک یا حسین (ع) سر دهند اما در این میان، فریاد لبیک یک هیئت از جنس دیگری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،هئیت عزاداری ناشنوایان حضرت ابوالفضل العباس (ع)،هیئتی از جنس سکوت که صدای لبیک گفتنش با طنینی عاشقانه تر بر گوش جان می نشیند.

در این هیئت با زبان اشاره پیام واقعه کربلا به عزاداران حسینی منتقل می شود ، ناشنوایانی که عشق به امام حسین (ع) را با شور و حرارت خاصی ابراز می کنند.

اینجا سکوت هم پیام عاشورا فریاد می زند

علیرضا پلاسی زاده سرپرست هیئت عزاداری ناشنوایان حضرت ابوالفضل العباس (ع) در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس، می گوید؛این هیئت به همت کانون ناشنوایان استان هرمزگان از سیزده سال پیش فعالیت خود را با مشارکت ناشنوایان آغاز کرد.

مدیرعامل کانون ناشنوایان هدف از راه اندازی این هئیت را آشنایی بهتر جامعه ناشنوایان با نهضت حسینی و مشارکت جمعی در مراسم های مذهبی این قشر از جامعه عنوان کرد.

وی گفت: اکنون 50 نفر از اعضای کانون ناشنوایان دراین هیئت فعالیت دارند.

اینجا سکوت هم پیام عاشورا فریاد می زند

علیرضا پلاسی زاده آشنایی و تعامل ناشنوایان با دیگر افراد جامعه در برگزاری مراسم های مذهبی را از دیگر اهداف تشکیل این هیئت عنوان کرد.

وی گفت: مداحی ،سخنرانی و زیارت عاشورا هر شب با کمک کارشناسان به زبان اشاره برای ناشنوایان برگزار می شود و این سبب شده ناشنوایان از سراسر شهر برای حضور در مراسم به این هیئت بیایند.

اینجا سکوت هم پیام عاشورا فریاد می زند

خانم خدامی از اعضای هیئت امنای هیئت ابوالفضل العباس (ع) گفت: سال ها قبل هیچ هیئتی برای آشنایی افراد ناشنوا با قیام عاشورا وجود نداشت و اکنون از تشکیل این هئیت بسیار خوشحال هستم .

وی افزود: برگزاری سخنرانی با حضور روحانی در مورد موضوعاتی همچون ایثار و فداکاری حضرت ابوالفضل ، مقاومت یاران سیدالشهداء(ع) در برابر ظلم و ستم و اخلاص یاران آن حضرت و حفاظت و دفاع از حریم اهل بیت ،مداحی و هم خوانی به زبان اشاره با همت گروه سرود هیئت ناشنوایان،پخت و توزیع نذری از مهم ترین برنامه هایی است که در شب های محرم توسط این هیئت اجرا می شود.

اینجا سکوت هم پیام عاشورا فریاد می زند

خدامی گفت: اکنون مراسم عزاداری های سالار شهیدان در ایام محرم در بلوار امام حسین (ع) بندرعباس و در فضای روباز انجام می شود ولی امیدوارم به همت مسوولان و خیران به زودی یک مسجد ویژه این هیئت در نظر گرفته شود تا ناشنوایان مکان مناسب تری را برای برگزاری مراسم های مذهبی داشه باشند.

وی افزود: همه فعالیت های این هیئت به همت ناشنوایان مدیریت می شود.

احترامی از مداحان اهل بیت است که سیزده سال با این هیئت همکاری و برای آنها مداحی می کند و می گوید: اجرای برنامه ها به همت ناشنوایان بیانگر عشق آنها به امام حسین (ع) و خاندان مطهرش است .

وی باابراز خرسندی از حضور و همکاری پر رنگ ناشنوایان در این هیئت افزود: این هیئت تنها ویژه ناشنوایان نیست بلکه مردم عادی هم هر شب در هیئت حاضر می شوند و از برنامه های آن بهره مند می شوند.

اجرای سرودهای عاشورایی توسط ناشنوایان و انتقال مفهوم آنها با زبان اشاره ، نوحه خوانی ، سینه زنی و سخنرانی درباره واقعه عاشورا از مهمترین برنامه های هئیت عزاداری ناشنوایان حضرت ابوالفضل العباس (ع) در شب های محرم  است.

انتهای پیام / ر

انتقال پیام عاشورا با زبان اشاره

 

برچسب ها: محرم ، تاسوعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.