وزیر بهداشت در یزد؛

یزد می تواند به قطب پزشکی در منطقه تبدیل شود /انقلابی گری در ادعا نیست در عمل است

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: استان یزد می‌تواند به عنوان قطب پزشکی در منطقه تبدیل شود و بسیاری از خدماتی که بیماران برای درمان به خارج از کشور می روند را ارائه کند.

یزد می تواند به قطب پزشکی در منطقه تبدیل شود /انقلابی گری در ادعا نیست در عمل است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی یزد با تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان گفت: هدف امام حسین (ع) از قیام خود بر پایی امر بمعروف و نهی از منکر بود و کار شما پزشکان و پرستاران که گره‌ای از کار مردم را باز می‌کنید مصداق بالای معروف است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به پتانسیل‌های استان یزد در زمینه‌های مختلف پزشکی، درمانی و پژوهشی و وجود سرمایه گذاران و خیران افزود: استان یزد می‌تواند به عنوان قطب پزشکی در منطقه تبدیل شود و بسیاری از خدماتی که بیماران برای درمان به خارج از کشور میروند را ارائه کند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت آمادگی دارد تا برای تحقق این موضوع و در حوزه‌های طب سنتی و دستیابی به تکنولوژی‌های برترکمک کند.

وزیر بهداشت با اشاره به شرایط امروز کشور گفت: در حال حاضر که همه دشمنان به دنبال مایوس کردن و ترساندن مردم هستند باید با روحیه انقلابی مردم را به به آینده‌ای روشن امیدوار کنیم و مردم احساس کنند که بی پناه نیستند که این امر مصداق بارز معروف است.

وی با بیان اینکه نباید حرف و عمل متفاوت باشد گفت: کسی که می‌گوید انقلابی هستم مهم است که چه باری را از دوش مردم بر می‌دارد وگرنه ادعا زیاد است و خیلی‌ها حرف می‌زنند که اگر حرف نزنند بیشتر به معروف عمل کرده اند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت با مشکلاتی مواجه است به افزایش توقعات و تناسب بین درآمد‌ها و هزینه‌ها اشاره کرد و گفت: باید دراین زمینه صرفه جویی صورت گیرد، اما نباید از خدمت به مردم کاسته شود و بیماری برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان برود.

وی همچنین به مشارکت مردم و خیران در طرح‌های پزشکی استان یزد اشاره کرد و گفت: وجود خیران و حضور مردم بسیار ارزشمند است و برای نسل‌های آینده تاثیرات فراوانی دارد.

یاد آور می‌شود ۲۶ طرح درمانی، ۱۳ طرح بهداشتی و یک طرح آموزشی در شهرستان‌های یزد، اردکان، بهاباد و بافق با حضور وزیر بهداشت از طریق ویدیو کنفرانس بصورت همزمان در استان یزد به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ی

صحبت های وزیر بهداشت در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار