تمهیدات ترافیکی پلیس فارس در روز تاسوعا و عاشورا

رئیس پلیس راهور استان فارس تهمیدات ترافیکی ایام تاسوعا و عاشورا در شیراز را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و حضور گسترده مردم در مساجد، حسینیه و بخصوص در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و سیدعلاالدین (ع) شاهد حجم سنگین تردد در معابر خواهیم بود که در این راستا پلیس راهنمایی و رانندگی با آمادگی کامل اقدامات لازم برای ایمن سازی و روان سازی ترافیک در همه معابر درون شهری را انجام می‌دهند و از شهروندان تقاضا می‌شود برای رفاه حال عموم با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی با پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: با توجه به زمان حضور مردم در طول روز و تردد عابران پیاده، خطر برخورد با آن‌ها دور از انتظار نیست.

رئیس پلیس راهور استان فارس تصریح کرد: از این جهت لازم است رانندگان ضمن توجه کامل به جلو، رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از عجله و شتاب بی مورد به این توصیه مهم بیش از پیش توجه کنند تا شهروندان با خاطری آسوده از برکات معنوی این روز‌ها استفاده کنند.

سرهنگ عباسی ادامه داد: مراقب خردسالان و کهن سالان باشید چرا که بیشترین تصادفات با عابرین پیاده مربوط به کودکان زیر ۱۰ سال و افراد بالای ۶۰ سال است.

وی گفت: ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی از مسیر میدان شهرداری به سمت خیابان پیروزی، مسیر خیابان توحید به سمت تقاطع مشیر، مسیر خیابان لطفعلی خان زند از تقاطع مشیر به سمت تقاطع پیروزی، خط ویژه خیابان لطفعلی خان زند از تقاطع غدیر به سمت تقاطع پیروزی.
خط ویژه خیابان حضرتی جنوبی از تقاطع شاهزاده قاسم به سمت حرم شاهچراغ (ع)، تقاطع پیروزی به سمت حرم شاهچراغ (ع) (خیابان ۹ دی)، سه راه آستانه در بلوار سیبویه به سمت حرم سید علاء الدین حسین (ع)، سه راه آستانه در بلوار زینبیه به سمت حرم سید علاء الدین حسین (ع)، بلوار نواب صفوی به سمت دارالرحمه و بلوار ابوذر غفاری به سمت دارالرحمه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس بیان کرد: برای انتقال شهروندان از محل سکونت به مکان‌های مذهبی از سوی مدیر عامل اتوبوسرانی شهرداری شیراز برای همه مسیر‌ها سرویس رفت و آمد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شهروندان به علت کمبود و محدودیت پارکینگ حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

سرهنگ عباسی اضافه کرد: شهروندانی که بنا به ضرورت (معلولیت جسمی، جانبازی) مجبور به استفاده از وسایل نقلیه شخصی هستند وسایل نقلیه خود را در پارکینگ‌های عمومی اطراف حرمین پارک کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس افزود: از پارک و رها کردن وسایل نقلیه در معابر منتهی به حرمین شاهچراغ (ع) و سید علاء الدین حسین (ع) بنا به اهمیت مسائل ترافیکی و امنیتی جدا خودداری شود.

وی گفت: پلیس راهنمای شهروندان است و مردم با اطاعت پذیری و توجه به فرمان پلیس، ایمن و سریع به مقصد مورد نظر خواهند رسید.

سرهنگ عباسی تصریح کرد: شهروندانی که بنا به ضرورت با موتور سیکلت شخصی به سمت حرمین حرکت می‌کنند فقط در مکان‌های مجازی که پلیس در نظر می‌گیرد نسبت به پارک موتور سیکلت خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: پلیس خدمت گذار شهروندان است، به همین دلیل بهترین و با ارزش‌ترین تعامل و همکاری شما در این ایام با پلیس، اجرای صحیح مقرارت راهنمایی و رانندگی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس افزود: شهروندان برای گذشتن از عرض راه، تنها ازگذرگاه‌های پیاده، پل‌های هوایی و گذرگاه‌های زیرزمینی مجاز عبور کنند.

انتهای پیام/ن

تهمیدات ترافیکی ایام تاسوعا و عاشورا در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار