بازنشستگی بیش از سه هزار نفر از فرهنگیان آذربایجان شرقی تا پایان سال

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۳۴۰۰ نفر از فرهنگیان استان تا پایان امسال بازنشسته می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه تا پایان امسال ۳۴۰۰ نفر از فرهنگیان استان بازنشسته می‌شوند، اظهار داشت: طبق آمار، با خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان، مدارس استان حداکثر ۱۰۰۰ نفر ورودی دارد.

وی با بیان اینکه مدیران آموزش و پرورش استان، وعده داده‌اند که این کمبود ۲۴۰۰ نفری، مدارس را با مشکلی مواجه نکند افزود: آموزش و پرورش استان با ۵ راه حل این کمبود را مدیریت کرده و اول مهرماه تمامی مدارس فعالیت خود را بدون مشکل آغاز خواهد کرد.

استاندار آذربایجان شرقی از ادامه فعالیت و تعطیل نشدن مدارس با کمترین دانش آموز در استان خبر داد و گفت: اکنون در ۱۳۵ مدرسه با حداقل ظرفیت دانش آموز، معلمان و مدارس فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس ظرفیت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی گذشته پر افتخار انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: ایام عاشورا هم می‌تواند در تبیین این فرهنگ نقش برجسته‌ای داشته باشد.

خدابخش، ساماندهی ۸ هزار مدرسه، ۴۰ هزار معلم و ۶۸۰ هزار دانش آموز برای روز بازگشایی مدارس را کار بزرگی دانست و خاطر نشان کرد: مقدمات بازگشایی باید بدون مشکل فراهم شود.

وی اضافه کرد: بهبود وضعیتِ شاخصِ قبولی دانش آموزان استان در کنکور مورد ارزیابی قرار گیرد، ضمن اینکه اثر بخشی مدارس تیزهوشان، دولتی و غیرانتفاعی هم باید بررسی شود تا نواقص موجود بر مسیر آموزش و پرورش را رفع کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی، در پایان، موفقیت دانش آموزان استان در حوزه نانو را قابل تقدیر دانست و با اشاره به اینکه این حوزه از علم، معمولا بعد از دوره لیسانس مورد توجه است، ولی موفقیت دانش آموزان در نانوفناوری به عنوای علم "های‌تِک" جای تعجب دارد تصریح کرد: این دانش آموزان سرمایه ملی هستند و باید چنین نیرو‌های نخبه را شناسایی و تقویت کنیم تا برای ایران افتخار بیافرینند.

 

انتهای پیام/ی

 

کمبود 2400 معلم در استان آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار