ورود ۷۵۰ هزار دانش آموز آذربایجان شرقی روز اول مهر به مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: برای عملیات بزرگ بازگشایی مدارس، کمیته‌ها در ۳۹ ناحیه و منطقه استان فعال شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به اینکه طرح بازگشایی مدارس در قالب ستاد پروژه مهر از اول تابستان پیگیری می‌شود اظهار داشت: در این طرح از تمامی ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی آموزش و پرورش برای بازگشایی با نشاط و بهتر در اول مهر بهره‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۵۰ هزار دانش آموز پیش دبستانی تا دوره دوازدهم، اول مهر وارد مدارس می‌شوند افزود: برای عملیات بزرگ بازگشایی مدارس، کمیته‌ها در ۳۹ ناحیه و منطقه استان فعال شده و مدرسه به مدرسه آمادگی آن‌ها برای اول مهر بررسی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از اجرای طرح سنجش دانش آموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی در استان خبر داد و گفت: سازماندهی معلمان، تعمیر و تجهیز مدارس و فضاسازی و... در یک مهر به صورت کامل آماده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۲۰۰ ساختمان فیزیکی مدارس دولتی را داریم که بیش از ۳ هزار مدرسه هم غیر انتفاعی است، ابراز داشت: در مجموع بیش از ۸۹۵۰ مدرسه داریم که این نشان می‌دهد از برخی مدارس که حدود ۳۹۰ مدرسه است، در دو نوبت صبح و عصر استفاده می‌کنیم.

پاشایی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد پیشبینی آموزش و پرورش در ثبت نام تحقق یافته و ۶۸۰ هزار نفر از دانش آموزان ثبت نام کرده‌اند، ادامه داد: علت این فاصله آماری، نوع ثبت نام پیش دبستانی‌ها است که معمولا روند ثبت نام این مقطع در مهرماه هم ادامه می‌یابد.

وی افزود: ساماندهی نیروی انسانی مدرسه به مدرسه بررسی شده است و با بازنشستگی تعدادی از معلمان، مشکلی در ساماندهی معلمان نداریم و تا امروز ۵۵ درصد ابلاغ‌ها صادر شده است.

مدیرکل آموزش و رورش آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به اینکه المپیاد نانو فناوری دانش آموزی با شرکت ۲۰ هزار دانش آموز در ماه گذشته از ۳۱ استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی در این دوره از المپیاد، رتبه سوم را کسب کرد که رتبه قابل توجهی و خوبی برای این استان است.

انتهای پیام/ی

۷۵۰ هزار دانش آموز پیش دبستانی تا دوره دوازدهم، اول مهر وارد مدارس می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار