وزارت خارجه چین: از منافع مشروع خود در برابر اقدامات آمریکا دفاع می‌کنیم

پکن در واکنش به سخنان ترامپ که از تصمیم خود برای وضع کردن تعرفه‌های جدید بر کالا‌های وارداتی از چین خبر داد، اعلام کرد این اقدام واشنگتن را تلافی خواهد کرد.

وزارت خارجه چین: از منافع مشروع خود در برابر اقدامات آمریکا دفاع می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، چنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: "چین چاره‌ای ندارد جز اینکه علیه تدابیر آمریکا تلافی جویی کند و از منافع و حقوق مشروع خود دفاع و از نظم تجارت آزاد جهانی محافظت کند. در عین حال، تدابیر جدید آمریکا عدم قطعیت بیشتری به مذاکرات دو طرف وارد کرده است. "

وی همچنین گفت: "ما همواره گفته ایم که روابط سالم و باثبات میان آمریکا و چین نه فقط در راستای منافع کلی دو کشور، بلکه به نفع جامعه بین المللی است. ما مایلیم با آمریکا برای دستیابی به این هدف همکاری کنیم. اما چیزی که مایه تاسف است تدابیر یکجانبه و تجاری حمایت گرایانه آمریکاست که برای چین غیرقابل قبول است. "

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: "چین همواره تاکید کرده است تنها راه درست حل و فصل مسئله تجاری میان دو طرف گفتگو و مشورت بر مبنای برابر، صادقانه و مبتنی بر احترام دوجانبه است. اما فعلا در اقدامات آمریکا نشانه‌ای از صداقت یا حسن نیت دیده نمی‌شود."

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با بی اعتنایی به هشدارها، بر شدت جنگ تجاری با چین افزود و دویست میلیارد دلار تعرفه دیگر بر روی کالا‌های وارداتی از چین وضع و تهدید کرد که اگر پکن تلافی جویی کند، مجددا بر تعرفه کالا‌های وارداتی از چین خواهد افزود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار