دیدار نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق با نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا

همزمان با رایزنی‌های سیاسی برای معرفی نخست‌وزیر و تشکیل دولت عراق، «برت مک گورک»، فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با «نچیروان بارزانی»، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه روداو، نچیروان ادریس بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دوشنبه شب با «بریت مک گورک»، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش و هیئت همراه وی دیدار و در خصوص اوضاع سیاسی در عراق و اقلیم کردستان بحث و تبادل نظر کرد.

در بیانیه ای که از سوی اقلیم کردستان عراق صادر شده، آمده است: دو طرف در خصوص موضوع انتخاب رئیس پارلمان عراق و دو نایب رئیس آن و همچنین گفتگو میان نیروهای سیاسی در عراق از یکسو و اقلیم کردستان با بغداد از سوی دیگر بحث و تبادل نظر کردند.

نچیروان بارزانی نیز در این دیدار اعلام کرد نیروهای سیاسی کردستان عراق پیوسته تلاش دارند مشارکتی فعال در روند سیاسی عراق و نیز تشکیل دولت جدید این کشور داشته باشند.

گفتنی است در هیئت آمریکایی که بریت مک گورک، ریاست آن را بر عهده داشت، «داگلاس سیلیمن»، سفیر آمریکا در عراق و «استفان فیگن»، سرکنسول آمریکا در اربیل نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار