بشار الجعفری: کسانی که خواستار جنگ سوریه بودند در پی خاورمیانه متزلزل هستند/سوریه از مواضع ایران و روسیه در نشست تهران تشکر می‌کند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت دولت‌هایی که جنگ را برای سوریه خواسته اند برای ایجاد خاورمیانه‌ای از هم گسیخته تلاش می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از سخنان بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت اعلام کرد دولت‌هایی جنگ را برای سوریه خواسته‌اند به این امید که در چارچوب تلاش برای ایجاد خاورمیانه‌ای از هم گسیخته، هویت ملی سوریه را تغییر دهند.

او افزود: «آنانکه حق حیات را برای مردم سوریه می‌خواهند باید با نظام سوریه هماهنگ باشند.»

بشار الجعفری همچنین گفت: «سوریه از شورای امنیت می‌خواهد تدابیری قاطع و فوری برای مجازات رژیم صهیونیستی در خصوص اقدامات تروریستی و جنایات این رژیم و نیز نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی اتخاذ کند.»

او افزود: «دمشق از هرگونه پیشنهادی برای جلوگیری از خونریزی در سوریه و بازگشت آرامش استقبال می‌کند و به نبرد علیه تروریسم تا آزادی کامل خاک سوریه ادامه می‌دهد.»

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه نیز اعلام کرد، بشار الجعفری در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در سخنانی تصریح کرد، حملات اسرائیل به لاذقیه در چارچوب تلاش‌های مایوسانه برای روحیه دادن به تروریست‌هایی است که در برابر ارتش سوریه در مناطق مختلف شکست‌های سختی را متحمل شده اند.

بشار الجعفری گفت: «دمشق تجاوز شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم می‌کند، پس از شکست‌های متوالی گروه‌های تروریستی در برابر ارتش عربی سوریه و پاک سازی اراضی کشور از لوث وجود آنان، این حملات در چارچوب تکمیل سیاست‌های تجاوزکارانه و تلاش‌های ناامیدانه برای روحیه بخشیدن به گروه‌های تروریستی است. این حملات تکرار نقض توافق پایان درگیری در سال ۱۹۷۴ و قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل متحد به ویژه قطعنامه ۳۰۵ صادره سال ۱۹۷۴ است.»

بشار الجعفری گفت: «سوریه از مواضع ایران و روسیه به دلیل تلاش‌های روسای این دو کشور در نشست اخیر تهران، تشکر کرد. جمهوری عربی سوریه به اجماع، از توافقی که روز گذشته درباره استان ادلب در شهر سوچی به دست آمد استقبال می‌کند.»

وی افزود: «دولت سوریه معتقد است این توافق نتیجه رایزنی‌های مداوم و هماهنگی‌های کامل میان جمهوری عربی سوریه و جمهوری فدرال روسیه است. این توافقی نیست که سوریه به عنوان آخرین کشور از آن آگاه شده باشد، زیرا هیچ کس و هیچ طرفی، به هیچ وجه نمی‌تواند از نظام سوریه عبور کند. جمهوری عربی سوریه از هر طرحی که بتواند به خونریزی در سوریه پایان دهد و در بازگردان امنیت و آرامش به هر منطقه‌ای از کشور که از تروریسم آسیب دیده است، سهیم باشد، استقبال می‌کند.»

انتهای پیام/

اظهارات بشار الجعفری در نشست شورای امنیت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار