تاکید دبیرکل اوپک بر قدرت اثرگذاری این سازمان

دبیرکل اوپک در واکنش به تلاش‌های غرب به سرکردگی آمریکا برای تضعیف سازمان کشور‌های تولیدکننده نفت گفت اگر اوپک نباشد برخی از همین قدرت‌های بزرگ برای طراحی و بازتولید آن دست به کار خواهند شد.

تاکید دبیرکل اوپک بر قدرت اثرگذاری این سازمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دبیرکل اوپک در واکنش به تلاش‌های غرب به سرکردگی آمریکا برای تضعیف سازمان کشور‌های تولیدکننده نفت گفت: اگر اوپک در کار نباشد برخی از همین قدرت‌های بزرگ برای طراحی و بازتولید آن دست به کار خواهند شد.

محمد بارکیندو در گفتگوی اختصاصی با سی ان ان گفت: «اگر اوپک نباشد شاید برخی قدرت‌های بزرگ دنیا برای ایجاد سازمان دیگری همچون اوپک اقدام کنند. این کشور‌ها هم اکنون از اوپک درخواست‌هایی دارند تا اطمینان حاصل شود بحران تامین نفت خام اتفاق نخواهد افتاد؛ تا اطمینان حاصل شود نفت خام به فراوانی و وفور در بازار وجود دارد.»

تحریم‌های یکجانبه آمریکا ضد صنعت نفت ایران که سومین صادرکننده بزرگ نفت در اوپک است، از ماه نوامبر امسال آغاز می‌شود. دیروز سه‌شنبه دبیرکل اوپک گفته بود این سازمان درباره تهدیدها ضد تولیدکنندگان بزرگ نفت، از جمله ایران، نگران است.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال در بازار‌های جهانی روز سه شنبه افزایشی ۱.۷۷ درصدی را تجربه کرد و به ۷۹.۴۳ دلار در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدی ایت هم با افزایش ۱.۷۸ درصدی به ۷۰.۱۴ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار