قحطی، پنج میلیون کودک یمنی را تهدید می‌کند

سازمان «کودکان را نجات دهید» اعلام کرد بر اثر افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت در پی ازسرگیری حملات به شهر الحدیده، قحطی پنج میلیون و دویست هزار کودک یمنی را تهدید می‌کند.

قحطی پنج میلیون کودک یمنی را تهدید می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان «کوکان را نجات دهید» هشدار داد بستن بندر الحدیده، زندگی صد‌ها هزار تن از کودکان را به خطر می‌اندازد.

سازمان «کودکان را نجات دهید» اعلام کرد بر اثر افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت در پی ازسرگیری حملات به شهر الحدیده، قحطی پنج میلیون و دویست هزار کودک را تهدید می‌کند. این سازمان اعلام کرد هر گونه تعلل ورزیدن در کمک رسانی غذایی و سوخت می‌تواند به گسترش بی سابقه قطحی بیانجامد.

این سازمان که مقر آن در انگلیس است، با انتشار گزارشی اعلام کرد: بستن بندر راهبردی الحدیده ممکن است زندگی صد‌ها هزار تن از کودکان را در معرض خطر‌های فوری قرار دهد و موجب آوارگی میلیون‌ها تن دیگر شود. هله تورنینگ-اشمیت، مدیر اجرایی این سازمان گفت: «میلیون‌ها کودک نمی‌دانند وعده غذایی بعدی آن‌ها چه زمانی به دستشان خواهد رسید یا اصلا نمی‌دانند به دست آن‌ها می‌رسد یا خیر.»

وی گفت: «این جنگ خطر کشته شدن یک نسل کامل از کودکان یمنی را به دنبال دارد؛ کسانی که با خطر‌های مختلفی از بمب‌ها و گرسنگی گرفته تا بیماری‌های قابل پیشگیری مانند وبا مواجه هستند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار