استقبال روسیه از برگزاری اجلاس سران دو کره

الکساندر ماتسگورا، سفیر روسیه در پیونگ‌یانگ، اجلاس بین دو کره را آغازی بر پایان تنش‌ها و ایجاد فضای قابل‌اعتماد در شبه‌جزیره کره دانست.

استقبال روسیه از اجلاس بین دو کره/ همبستگی دو کره به کاهش تنش‌ها کمک می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر ماتسگورا، سفیر روسیه در پیونگ یانگ، اجلاس بین دو کره را آغازی بر پایان تنشها و ایجاد فضای قابل اعتماد در شبه جزیره کره دانست.

او گفت: «ما اجلاس بین سران دو کره شمالی و جنوبی را کاملا مثبت می بینیم. همبستگی بین دو بخش از شبه جزیره کره دقیقا همان چیزی است که به کاهش تنش ها کمک می کند و فضایی برای اعتماد متقابل و توجه به منافع دو طرف را ایجاد می کند. این روند به کاهش تنش های نظامی منجر می شود.»

سفیر روسیه در پیونگ یانگ ادعای آمریکا مبنی بر تلاش مسکو برای «تقلب» در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد کره شمالی را کاملا بی اساس عنوان کرد و اظهار داشت روسیه کاملا به تعهداتش پایبند است. او گفت: این اتهامات غیرمنصفانه است. آنها بر اساس واقعیت نیستند بلکه از روی گمانه زنی و فرض بی اساس است. روسیه با دقت بسیار الزامات قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را اجرا می کند.

این مقام روس اعلام کرد پایبندی مسکو به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل باعث شده است تجارت روسیه و کره شمالی از ابتدای سال گذشته میلادی بیش از 70 درصد کاهش یابد.

او افزود: تقریبا 20 هزار کارگر کره شمالی از زمان اجرای قطعنامه سازمان ملل روسیه را ترک کرده اند و این روند تا پایان سال جاری میلادی ادامه دارد.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه روسیه را به نقض قطعنامه شورای امنیت در مورد تحریم های کره شمالی متهم کرد و مدعی شد مسکو به رغم تحریم ها سوخت و انرژی کره شمالی را تامین می کند و اجازه فعالیت و کار به کارگران این کشور در روسیه می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار