روسیه و چین تهدیدی برای امنیت سایبری آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه روسیه و چین را تهدیدی برای امنیت سایبری آمریکا توصيف کرد.

روسیه و چین تهدیدی برای امنیت سایبری آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ايتارتاس، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه روسیه و چین را تهدیدی برای امنیت سایبری آمریکا توصيف کرد.

راهبرد جدید امنیت سایبری پنتاگون روز چهارشنبه روسیه و چین را به عنوان بزرگ ترین تهدید سایبری برای آمریکا معرفی کرد. در این گزارش آمده است آمریکا با خطر فوری و غیرقابل قبولی از فعالیت های مخرب سایبری روبرو است. همچنین در این گزارش آمده است که آمریکا در رقابت راهبردی بلندمدت با چین و روسیه قرار دارد.

روسیه به استفاده از عملیات اطلاعاتی سایبری برای تاثیر گذاشتن بر مردم آمريکا و به منظور به چالش کشیدن روندهای دموکراتیک“ متهم شده است. از طرف دیگر چین نیز به سرقت اطلاعات حساس از ارگان های دولتی آمریکا و شرکت های خصوصی این کشور متهم شده است. همچنین در این گزارش از ایران و کره شمالی به عنوان کشورهایی نام برده شده است که تلاش می کنند «به شهروندان آمریکایی صدمه وارد و منافع آمریکا را تهدید کنند.»

پیش از این نیز دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به منظور جلوگیری از حملات هکرها و حملات آنها به شبکه های کامپیوتری کشورهای دیگر‏، اختیارات نیروهای سایبری آمریکا را گسترش داد. کاخ سفید نیز در ماه اوت گذشته اعلام کرد ترامپ دستور داده است فرماندهی سایبری آمریکا از ساختار نیروهای مسلح این کشور جدا شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار