رونمایی از کتاب «اسماعیل مادرم شد»

مراسم رونمایی از کتاب «اسماعیل مادرم شد» نوشته  سمانه قائدیان با حضور عزاداران حسینی در یادمان شب‌های بین الحرمین اهواز رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیین رونمایی از کتاب « اسماعیل مادرم شد» با حضور بیش از 5 هزار نفر از عزاداران حسینی در یادمان شب های بین الحرمین با مشارکت کتابخانه های عمومی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز برگزار شد.

در این همایش حسینی، کتابی رونمایی شد که سرگذشت و زندگی  عصمت احمدیان، مادرشهیدان اسماعیل و ابراهیم فرجوانی و یک دختر جانباز و مادربزرگ دو نوه ی شیمیای  روایت شد، روایتی از صبر و استقامت زینی برای کمک به اسلام و برقراری حکومت الله.

مادر شهید با تعریف از منزلت و جایگاه شهیدان و علاقمندی فرزندانش به نظام جمهوری اسلامی ایران و ولی فقیه گفت: از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه دفتع خواهیم کرد و امروز جوانان و نوجوانان این مسیر را ادامه خواهند داد و قطعا استقرار حکومت الله به دست جوانان این دوره انجا خواهد شد.

عصمت احمدیان شخصیت اول داستانادامه داد:  من یک دختر روستایی بودم و از همان 11 سالگی که ازدواج کردم از خدا فقط یک آدم متدین می‌خواستم، وقتی بچه دار شدم همه چیز را قلبی به فرزندانم منتقل کردم. من از خدا خانه و ماشین نخواستم و وقتی همه چیز را به خدا واگذار کنید، نتیجه‌اش خدایی می‌شود و زندگی‌تان راحت است.

مادر شهدای فرجوانی درباره بی خبری 18 ساله از فرزند شهیدش عنوان می‌کند: یک بار از نیم رخ جوانی را دیدم که خیلی شبیه اسماعیل است و فکر کردم حاج اسماعیل بعد از چند سال برگشته و خانه‌مان را بلد نیست. این‌قدر رفتم دنبال این پسر جوان و وقتی رسیدم و دیدم اسماعیل نیست فقط روی زمین نشستم. 18 سال دوری اسماعیل طوری بود که هرکس در را می‌زد منتظر خبری از اسماعیل بودم.

وی بیان می‌کند: وقتی پیکرهای مطهر را از در ام‌الرصاص عراق تفحص کردند، آن ها را به باغ بهادران اصفهان بردند. خودم در باغ بهادران به دنیا آمدم و خواهرهایم هنوز آنجا زندگی می‌کنند. روزی که پیکر را برای تشییع به باغ بهادران برده بودند خواهرم به من زنگ زد و گفت: پیکر یکی از این شهدا انگار پیکر حاج اسماعیل است و من خیلی دور تابوت او گشتم. 2 روز بعد از تلفن خواهرم به من زنگ زدند و خبر پیدا شدن اسماعیل را دادند.

حاج اسماعیل به من گفته بود که جفت پلاکی که به تو دادم را بر روی گردن خودم انداختم و از این پلاک پیکر مرا شناسایی کنید.

سمانه قائدیان نویسنده کتاب« اسماعیل مادرم شد» در پیشگفتار کتابش از نحوه نگارش این کتاب می گوید: همراه با گروه مستند سازان راهیان نور، سفری به اهواز داشتیم تا  مستندی در مورد خیرین اهوازی تهیه کنیم که با خانم عصمت احمدیان خیر خوزستانی اشنا شدیم و وقتی وارد منزل وی شدیم داستان های برای مان تعریف کرد که برای آن بانو بغض و برای ما اشک جاری می شد. سرگذشتی که جز صبر زینبی توان و تحمل آن را نداشت و من خود را در مقابل این صبر کوچک دیدم.

وی ادامه داد: از توصیه های اش به جوانان امروزی از خاطرات بچه هایش و از اسماعیل که مادری بود برایش که او را انقلابی پرورش دهد.

این کتاب روایتی است عجیب از مادر شهیدان اسماعیل و ابراهیم فرجوانی که با خواندن این کتاب روح و عظمت انسان های پاک را خواهید دید.

اسماعیل فرجوانی ششم آبان 41 به دنیا آمد و در عملیات کربلای 4 سال 65 به شهادت رسید و پیکرش به مدت 18 سال در آن سوی آب‌های اروند باقی ماند. ابراهیم نیز 10 دی‌ماه 43 به دنیا آمد و در عملیات طریق القدس در سال 1360، همان طور که پیش بینی کرده بود، به شهادت رسید. در شب تاسوعای حسینی ؛

آیین رونمایی از کتاب « اسماعیل مادرم شد» در جمع عزاداران حسینی  انجام شد

مراسم رونمایی از کتاب « اسماعیل مادرم شد» نوشته  سمانه قائدیان با حضور عزاداران حسینی در یادمان شب های بین الحرمین اهواز رونمایی شد.

انتهای پیام/م

برگزاری آیین رونمایی از کتاب اسماعیل مادرم شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.