تجمع اعتراضی مقابل سفارت عربستان در رم علیه جنگ یمن

مردم ایتالیا با تجمع مقابل سفارت عربستان سعودی در رم حملات نظامی به یمن را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از ایتالیایی‌ها با تجمع مقابل سفارت عربستان سعودی در رم سیاست‌های سرکوبگرانه سعودی در منطقه و به ویژه ادامه حملات نظامی به یمن را محکوم کردند.

 معترضان با نشان دادن تصاویری از به خاک و خون کشیده شدن غیرنظامیان به ویژه کودکان یمنی توسط جنگنده‌های عربستان سعودی و هم پیمانانش از ادامه سکوت دولتمردان غربی در برابر این کشتار انتقاد کردند.  

شرکت کنندگان در این تجمع همچنین از دولت ایتالیا خواستند فروش تسلیحات نظامی به ویژه ارسال بمب از جزیره ساردنیا این کشور را به عربستان سعودی متوقف کند.  

یکی از معترضان گفت: «ایتالیا به عربستان سعودی سلاح می‌فروشد؛ دولت ایتالیا با همکاری یک شرکت آلمانی در خاک خودش بمب تولید می‌کند و به صورت مخفیانه به عربستان ارسال می‌کند، ایتالیا باید ساخت این بمب‌ها را که تاکنون به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از افراد غیرنظامی یمنی منجر شده است، پایان دهد».

در این تجمع اعلام شد ایتالیا در کنار آمریکا و انگلیس با فروش تسلیحات نظامی به عربستان در جنایات سعودی‌ها در یمن شریک است.

 تظاهرکنندگان اعلام کردند: فروش تسلیحات نظامی ایتالیا به عربستان در تضاد با قانون اساسی ایتالیاست، زیرا بر اساس قانون اساسی ایتالیا زمانی که کشوری در جنگ باشد به ویژه جنگی غیرقانونی، ایتالیا نمی‌تواند به آن کشور سلاح بفروشد.

انتهای پیام/

اعتراض مردم ایتالیا به سیاست‌های جنگ طلبانه عربستان

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار