درددل‌های جانبازان قطع نخاع/ دشمنان چشم دیدن انقلاب اسلامی را ندارند

مصادف با ماه محرم و عزاداری سیدالشهدا (ع)، پای درد دل جانبازان آسایشگاه ثار الله نشستیم، که بخشی از این گفتگوها را در زیر می‌خوانید.

درد دل‌های جانبازان قطع نخاع/ دشمنان چشم دیدن انقلاب اسلامی را ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این روز‌های با سیاه پوش شدن شهر به مناسبت عزای سرور و سالار شهیدان سری به محل سکونت مردانی زدیم که سال‌هاست روش و تفکری حسینی را برای زندگی‌شان انتخاب کردند. آسایشگاه ثار الله محل سکونت جانبازانی است که در روز‌های حماسه و ایثار حسینی‌وار در برابر هجوم دشمن ایستادگی کردند تا ذره‌ایی از این آب و خاک کم نشود و دشمن فکر تجاوز به این خاک از سر بیرون کند.

قاسم پور جانباز قطع نخاعی در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: ما از بچگی با تفکر امام حسین (ع) بزرگ شده‌ایم و این در رفتار و کردار ما در سال‌های جنگ تحمیلی هم همراه بود.

وی ادامه داد: البته در بعضی از مواقع عزاداری‌های امروز آن اصالت و هویتی که باید را ندارند و از هدف اصلی خود فاصله گرفته‌اند و باید مناسباتی صورت گیرد که عزاداری‌ها به اصالت و هویت اصلی خودبازگردند.

در فضای آسایشگاه با جانباز قطع نخاعی دیگری هم همراه شدیم جانبازی به نام محمد رضا بارانی که اهل زابل بود و او با صدایی گرفته صحبت می‌کرد به ما گفت: در شیوه تربیتی همه ما امام حسین (ع) جایگاه ویژه‌ایی دارد پدرو مادر و نیاکان ما با تفکر حسینی و ایثار آن بزرگوار آشنا بوده‌اند و ما هم در تلاش بوده و هستیم تا در راه او قدم بگذاریم و این قدم‌های ما که این روز‌ها دیگر حرکتی نمی‌کند کار کوچکی در برابر ایثار و شجاعت بی‌پایان امام حسین (ع) است.

این جانباز ادامه داد: در این روزگاری که از لحاظ اقتصادی بسیاری از مردم در شرایط سختی به سر می‌برند، باید روز‌های دهه 60 را به یاد آوریم، روز‌های سختی که با اتحاد و همدلی توانستیم از آن شرایط بگذرانیم، امروز هم باید کمی روحیه‌مان را با آن روز‌ها نزدیک کنیم و کمتر به مال‌اندوزی و مادیات فکر کنیم و وحدت‌مان در برابرهجوم دشمن از دست ندهیم، آن‌ها چشم دیدن این انقلاب را ندارند و از هر وسیله‌ایی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کنند.

فیروز میرزازاده یکی دیگر از جانبازان قطع نخاع که اهل خوزستان است دراین‌باره گفت: ما بعد از گذر این سال‌ها اصلا احساس ندامت نمی‌کنیم و وقتی جوان‌ها را می‌بینیم که موفق و سرشار از امید هستند، احساس غرور و افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار