روسیه ادعا‌های مربوط به علت سرنگونی جنگنده ایلوشین را رد کرد

سخنگوی ارتش روسیه ادعا‌های مربوط به علت سقوط جنگنده ایلوشین این کشور در روز دوشنبه را رد کرد.

 روسیه ادعاهای مربوط به علت سرنگونی جنگنده ایلوشین را رد کردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی ارتش روسیه ادعا‌های مربوط به علت هدف قرار گرفتن جنگنده روسی توسط پدافند هوایی سوریه را رد کرد. ادعا شده بود که سیستم رادیویی تشخیص دوست یا دشمن این جنگنده نقص داشته است.

ژنرال ایگور کوناشنکوف اعلام کرد: هر کشوری سیستم کدگذاری شناسایی دوست یا دشمن خود را دارد و روسیه سیستم‌های تشخیص کدگذاری مخصوص خود را بر روی تسلیحات نظامی صادراتی به دیگر کشور‌ها نصب نمی‌کند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تاکنون سابقه نداشته است روسیه سیستم‌های تشخیص و شناسایی دوست و دشمن خود با کد‌های شناسایی این کشور را بر روی تسلیحات مورد استفاده کشور‌های دیگر نصب کرده باشد.

کوناشنکوف در ادامه افزود: سیستم‌های کدگذاری تشخیص دوست یا دشمن کاملا برای هر کشوری انحصاری است و این مسئله درباره هر یک از سلاح‌ها و تسلیحات نظامی که در چارچوب همکاری نظامی و فنی از روسیه به کشور‌های دیگر صادر می‌شود، نیز صادق است. این مسئله درباره  سیستم پدافند هوایی که تحویل سوریه داده شد نیز اجرا شد.

سخنگوی ارتش سوریه تاکید کرد: سیستم کدگذاری تشخیص دشمن یا دوست که توسط روسیه بکار گرفته شد، تنها توسط سیستم‌های دفاع هوایی و هواپیما‌های این کشور بکار گرفته می‌شود. تاکنون سابقه نداشته است که چنین سیستمی با داشتن کد‌های تشخیصی روسی برای تسلیحات نظامی دیگر کشور‌ها استفاده کند و در اصل نیز چنین کاری ممکن نیست.

پایگاه هوایی روسی حمیمیم اواخر روز دوشنبه طی حمله چهار جنگنده اف-۱۶ رژیم صهیونیستی به اهدافی در استان لاذقیه سوریه، ارتباط خود را با خدمه روسی جنگنده Il-۲۰ خود از دست داد.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی تعمدا از جنگنده روسیه به عنوان یک سپر در مقابل سیستم‌های دفاع هوایی سوریه استفاده کرده و شرایط خطرناکی را ایجاد کرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد چهار جنگنده اف-۱۶ رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه مواضعی را در لاذقیه سوریه هدف قرار دادند. این جنگنده‌ها در ارتفاع کم پرواز می‌کردند و شرایط خطرناکی را برای هواپیما‌ها و کشتی‌های مستقر در منطقه ایجاد کرده بودند.

در ادامه این بیانیه آمده است: خلبان‌های اسرائیلی از جنگنده روسیه به عنوان پوشش استفاده کردند و شرایط را به گونه‌ای رقم زدند که هواپیمای روسی هدف سامانه دفاع هوایی سوریه قرار بگیرد. در نتیجه Il-۲۰ که سطح مقطع راداری گسترده‌تری نسبت به اف-۱۶ دارد از سوی سامانه موشکی اس-۲۰۰ سرنگون شد.

روسیه، رژیم صهیونیستی را عامل سرنگونی جنگنده خود می‌داند. هواپیمای نظامی ایلوشین روسیه حامل ۱۵ سرنشین بود که شب دوشنبه در حین پرواز در اطراف پایگاه هوایی حمیمیم در لاذقیه از صفحه رادار محو شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
روسیه همیشه رودست میخورد.
آخرین اخبار