تولیت آستان حضرت معصومه(س):

اقامه نماز اول وقت، اقتدای عملی به امام حسین(ع) است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: نماز رکن دین و اقامه نماز اول وقت، اقتدای عملی به امام حسین(ع) است.

اقامه نماز اول وقت، اقتدای عملی به امام حسین(ع) استبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)  در حاشیه اقامه نماز ظهر عاشورا در حرم حضرت معصومه(س) ، با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) افزود: ابا عبدالله(ع) نماز ظهر و عصر خود در روز عاشورا را در میدان جنگ اقامه فرمودند تا همه بدانند که نماز رکن دین است و حسین(ع) نیز اهل و طرفدار نماز است.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) برای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بوده است ادامه داد: آن حضرت می توانست نماز خود را در خیمه اقامه کنند ولی چون برای امام حسین(ع) اقامه نماز مهم بود و نه قرائت آن، نماز را در برابر تیرهای دشمنان خواند تا همه بدانند که نماز رکن دین است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) امر به معروف و نهی از منکر را فریضه ای اجتماعی دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک کار اجتماعی نیاز به مشارکت همه قشرهای مردم دارد و همه باید نسبت به این فریضه الهی توجه داشته باشند.

آیت الله سعیدی با اشاره به نامگذاری دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: هدف امام حسین(ع)، اقامه امر به معروف و نهی از منکر بود به همین دلیل اقامه این واجبات الهی اقتدای عملی به امام حسین(ع) است.

نماز ظهر عاشورا امروز در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور خیل عظیم زائران و عزاداران حسینی به امامت آیت الله سعیدی برگزار شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

صحبت های تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در حاشیه اقامه نماز ظهر عاشورا

برچسب ها: سخن بزرگان ، محرم97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار