مدیر امور روحانیون و مساجد اهل سنت سیستان و بلوچستان:

دیدگاه اهل سنت در ارتباط با محرم

مدیر امور روحانیون و مساجد اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: دیدگاه اهل سنت در ارتباط با محرم از دیدگاه بسیاری از علما اهل سنت، محرم و واقعه عاشورا در این مذهب اسلامی، شناخته شده است و درباره آن کتاب ها و روایات متعددی وجود دارد.

مولوی عبدالغنی دهانی مدیر امور روحانیون ومساجد اهل سنت سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت :سیدنا حسین (رض) از دیدگاه ما اهل سنت ارج و قرب بسیار دارد ایشان نوه پیامبر گرامی حضرت محمد (ص) هستند و جایگاه رفیعی نزد اهل سنت دارند. 

وی ادامه داد: امام حسین (رض) الگوی تمام آزادگان و ظلم ستیزان جهان است؛ کسی که برای زنده نگه داشتن دین مبین اسلام جان خود و خانواده اش را نثار حق کرد.

مولوی عبدالغنی دهانی با اشاره به برخی آداب و رسوم که در محرم بین اهل سنت رواج دارد، اظهار کرد: اهل سنت همواره دوستدار اهل بیت رسول الله (ص) هستند و همچون برادران شیعه خود در ایام محرم و عاشورا به اندوه و بیان مصایب امام حسین (ع) می پردازند.

وی تصریح کرد: روزه گرفتن در روز عاشورا به یاد تشنگی امام حسین (ع) و یاران با وفایشان یکی از فضایل بزرگ بین اهل سنت است. 
این روحانی اهل سنت گفت: تهیه و توزیع نذورات و طعام به فقرا و نیازمندان و همچنین تلاوت آیات قرآن، ذکر و صلوات از جمله کارهایی است که ما اهل سنت در این ماه انجام می دهیم. 

محمد ابن جریر طبری مؤلف کتاب تاریخ طبری از مورخان و علمای بزرگ اهل سنت درباره واقعه کربلا به شرح روایات و احادیث متعددی در کتب خود پرداخته است.

انتهای پیام/ب

صحبت های مدیر امور روحانیون و مساجد اهل سنت سیستان و بلوچستان

برچسب ها: محرم97 ، سخن بزرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار