سرپرست پایگاه انتقال خون خوی مطرح کرد؛

افزایش ۶درصدی مراجعه کننده گان اهدای خون در خوی +تصاویر

سرپرست پایگاه انتقال خون خوی گفت: ۶درصد از مراجعه کننده گان برای اهداء خون ، به پایگاه انتقال خون خوی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

قربان فتح اله زاده سرپرست پایگاه انتقال خون خوی امروز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ بابيان اينکه ۶درصد از مراجعه کننده گان برای اهداء خون امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

فتح اله زاده با اشاره به اینکه از اول محرم تا روز عاشورا ۹۵۲نفر برای اهداء خون به پایگاه مراجعه کردند که از این تعداد مراجعه کننده گان ۹۰ درصد آقایان و۱۰ درصد خانم ها بودند.

وی اضافه کرد: از این تعداد مراجعه کننده گان ۷درصد بار اول بودند که بعداز اخذنمونه گیری و آزمایشات غربالگری از آنها اهداء خون انجام گرفت.

وی  ادامه داد: زنان بايد میزان مشارکت خودرا در اهدای خون  بيشتر کنند.

قربان فتح اله زاده بيان داشت: جهت تبديل شدن همه خون به فراورده های خونی برای بيماران نيازمند از اهدا کنندگان درخواست نمودند که درطول ايام محرم تا اربعين حسينی به پايگاه انتقال خون مراجعه کنند تا بتوانيم با بهتر ين امکانان از اهدا کنندگان پذيرايی کنيم.

فتح اله زاده اضافه کرد: جهت تبديل شدن همه خون به فرآورده های خونی برای بيماران نياز مند از اهداکنندگان درخواست نمودند که درطول ايام محرم تا اربعين حسينی به پايگاه انتقال خون مراجعه کنند تا بتوانيم با بهتر ين امکانان از اهدا کنندگان پذيرايی کنيم.

وی درهمین راستا ادامه داد:مدت زمان نگهداری خون ۳۵ روز است مریض های تالاسمی همیشه به خون نیاز دارند و باید اهداکننده گان خون در طول سال برای اهداء خون به پایگاه مراجعه کنند.

سرپرست پایگاه انتقال خون خوی در ادامه با بيان اينکه جهت حال شهروندان در این ایام تعداد تخت، صندلی و ساعات کاری این سازمان افزایش یافته  اظهارداشت:پايگاه انتقال خون خوي درروز تاسوعا و عاشورای حسينی از۷صبح الي۲۰شب فعال بود و دربقیه روزها از ۷ونیم صبح تا ساعت ۱۴ ظهر برای انجام خونگیری فعال است.

افزایش ۶درصدی از مراجعه کننده گان برای اهداء خون ، به پایگاه انتقال خون خوی +تصاویر

افزایش ۶درصدی از مراجعه کننده گان برای اهداء خون ، به پایگاه انتقال خون خوی +تصاویر

افزایش ۶درصدی از مراجعه کننده گان برای اهداء خون ، به پایگاه انتقال خون خوی +تصاویر

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.