هم نوایی زنجانی ها با ام المصائب

همه ساله در یازدهم محرم زنجانی ها به عشق ابا عبدالله الحسین و یارانش ، در میدان شهر گرد هم می آیند تا بار دیگر هم نوا و هم ناله شوند با بانویی که ام المصائب است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، هیچ ماتم گرفته ای در عزای ام المصائب(س) را نمیتوان پیدا کرد که یازدهم محرم بشود و دلش برای حضور در دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان نتپد.

محرم امسال هم سیل عظیمی از عزاداران حضرت زینب(س) با شکوهی هرچه تمام تر به راه می افتند تا در غم از دست دادن برادر و عزیزانش هم نوا شوند.

اینجا زنجان است ، عاشقانی که سودای یازدهم محرمی دیگر و حضوری دوباره در دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان را در سر دارند.

لحظاتی دیگر عاشقان حسین ( ع ) از سراسر استان و حتی از گوشه گوشه کشور در میدان انقلاب زنجان گرد هم می آیند و دلسوزانه در غم از دست رفتن دردانه زهرا ( س ) ، شیون و ناله سر می دهند .

آری اینجا زنجان است ، یا بهتر بگویم اینجا دیار عاشقانی است که شهره به پایتخت شور و شعور حسینی شده است.

تا لحظاتی دیگر سیاه پوشان سید و سالار شهیدان در اجتماعی عظیم بار دیگر حماسه خلق می کنند.

امروز همه می آییم تا بگوییم کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود ، سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود .

باید حضور پیدا کرد تا لذت اشک هایی که بی اختیاردر هوای زینب (س) میریزند را فهمید، باید حضور پیدا کرد تا حلاوت "حسین من،حسین من..." که از ارادت نای استاد حاج غلامرضاعینی فرد و نوای ملتی زینبی دارد راچشید ، باید حضورپیدا کرد تا آفتاب را در حزن انگیزترین غروب به تماشا نشست.

احدیان مسئول روابط عمومی زینبیه اعظم زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، با اشاره به این که این دسته ساعت 15 امروز از محل مسجد آغاز می شود گفت : در این دسته عزاداری یک‌ هزار خادم برای ساماندهی آن حضور خواهند داشت و پس از عزاداری در آستان مقدس سید ابراهیم ( ع ) به پایان خواهد رسید.

وی افزود : در برگزاری این مراسم معنوی و پر فیض هزار و ۳۰۰ خادم مشارکت دارند که این تعداد در قالب اکیپ های نذورات، انتظامات، ذبح قربانی و صوت و تصویر فعال هستند.

مسئول روابط عمومی زینبیه اعظم زنجان خاطر نشان کرد: دسته زینبیه اعظم زنجان با 20 دوربین و دوربین پرنده پوشش تصویری داده می شود و به صورت زنده ازشبکه های ملی وبرون مرزی پخش خواهد شد .

گفتنی است که دسته زینبیه زنجان پس از حسینیه اعظم دومین اجتماع ارادتمندان به اهل بیت ع درزنجان است .

احدیان گفت : عزاداران حسینی با شركت گسترده در دسته عزاداری عظیم زینبیه زنجان، وحدت و یكپارچگی شیعیان و عاشقان خط سرخ امام حسین (ع) را به تصویر كشیده و جلوه ای از عشق و دلدادگی خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش می گذارند.

وی افزود : در مسیر حركت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان ، نذورات نقدی و غیرنقدی زیادی به زینبیه اعظم زنجان اهدا و همچنین هزاران راس گوسفند ، گاو و گوساله به صورت زنده اهدا و یا در مسیر حركت دسته ی عزاداری ذبح می شوند.

به گفته مسئول روابط عمومی زینبیه اعظم زنجان در 11 محرم، شهر زنجان به‌عنوان پایتخت شور و شعور حسینی جلوه معنوی خاصی به خود می‌گیرد و عاشقان امام حسین (ع) خود را آماده برای حضور در این اجتماع عظیم و حماسی می‌کنند تا ندای «یا حسین» و «یا زینب» سر دهند و به یاد شهداء دشت کربلا، بر سر و سینه زنند.


انتهای پیام /ک


حضور عاشقان اهل بیت در دسته زینبیه اعظم زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.