آمادگی استان یزد برای سال تحصیلی جدید

پس از عبور از فصل تابستان و روز‌های گرم آن، موسم خنک پاییز همراه با آغاز ماه مهر بر دل و جان دانش آموزان وزیدن می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ پس از عبور از تعطیلات و مسافرت‌های تابستانی روزشمار پایان شهریور شروع شده است و هر روز که به پایان می‌رسد نویدی بر نزدیکی ماه مهر دارد؛ ماهی که کودکان و نوجوانان خود را برای فصل جدید دفتر علم و دانش آماده می‌کنند در این میان ادارات مربوط به امر آموزش دانش آموزان نیز خود را برای سال تحصیلی جدید آماده کرده اند.

آمادگی بیش از یک هزار و ۹۰۰ آموزشگاه برای حضور دانش آموزان یزدی

عباسعلی دانافر مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از ۲۵۱ هزار دانش آموز دختر و پسر استان یزد در قالب هزار و ۹۸۱ آموزشگاه و ۱۰ هزار و۱۳۸ کلاس مشغول به تحصیل می‌شوند.

دانافر افزود: بیشترین تعداد دانش آموزان استان یزد با آمار بیش از ۱۳۶ هزار نفر در مقاطع مختلف ابتدایی تحصیل خواهند کرد و پس از آن دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه به ترتیب با ۵۱ هزارو ۸۳۰ و ۴۲ هزارو ۸۷۳ دانش آموز در زمره بیشترین فراوانی دانش آموزان قلمداد می‌شوند.

آمادگی استان یزد برای سال تحصیلی جدید

وی ادامه داد: بیش از یک هزارو ۸۰۰ دانش آموز در پیش دبستانی‌ها و بیش از هزارو دویست دانش آموز نیز در مدارس استثنائی استان یزد مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین اضافه کرد: از تعداد مدارس مذکور ۷۹۴ مدرسه ابتدایی، ۳۴۱ مدرسه مربوط به دوره متوسطه اول، ۲۸۷ مدرسه مربوط به دوره متوطه دوم، ۵۰۳ مرکز پیش دبستانی و ۶۵ مدرسه دانش آموزان استثنائی پذیرای دانش آموزان سراسر استان هستند.

دانافر با بیان اینکه پروژه مهر از ۱۵ تیرماه سالجاری در مدارس استان یزد آغاز شده است گفت: تشکیل جلسات شورای استانی پروژه مهر و به تبع آن تشکیل جلسه‌هایی در ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها، پیگیری امور مربوط به تعمیر و تجهیز مدارس، جمع آوری اموال اسقاطی مدارس، ساخت و تکمیل فضا‌های مورد نیاز بخصوص در هنرستان ها، پیگیری امور مربوط به ثبت نام دانش آموزان و ساماندهی نیروی انسانی از عمده فعالیت‌های آموزش و پرورش استان یزد در تابستان سالجاری است.

بهره برداری از۴۴ پروژه ویژه سال تحصیلی جدید

عارف مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۴۴ پروژه ویژه مهر شامل ۳۳ پروژه آموزشی، چهار سالن ورزشی، هفت واحد کمک آموزشی پایه از قبیل: تاسیس نمازخانه، کانون و کتابخانه با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

عارف افزود: توزیع بیش از ۸۵ هزار نفر تجهیزات آموزشی شامل میز و نیمکت، توزیع بیش از ۱۰ هزار متر مربع فرش نماز خانه، استاندارسازی سیستم‌های گرمایشی، تعویض ۵۰ هزار پره رادیاتور فرسوده، آسفالت ۱۳۰ هزار متر مربع زمین مدارس، ایزوگام ۱۱۰ هزار متر مربع از سقف مدارس؛ از جمله اقدامات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد است.

آمادگی استان یزد برای سال تحصیلی جدید

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۸۰ پوزه فعال در استان داریم که در حال تکمیل یا توسعه هستند که برای اتمام عملیات آن ۹۰ میلیارد تومان لازم است.

عارف با بیان اینکه ۳۰ درصد از مدارس استان یزد فرسوده است افزود: حدود ۲۵۰ مدرسه در سطح استان نیازمند تخریب و بازسازی است که برای انجام این عملیات ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات این اداره کل در سال جاری گفت: درسال ۹۵ اعتبار این اداره کل ۴۵میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های انجام شده این اعتبار در سال۹۶ به ۶۷ میلیارد تومان رسید و طی ارزیابی عملکردی که از سوی سازمان نو سازی مدارس انجام شد این اداره کل رتبه اول در کشور را بدست اورد.

تکاپوی مردم برای خرید ملزومات دانش آموزان در آستانه سال تحصیلی جدید

چند روزی بیشتر به بازگشایی مدارس باقی نمانده است و در فروشگاه‌ها و مغاز‌ها می‌توان دانش آموزان و دانشجویانی را دید که در تکاپوی خرید لوازم التحریر و دیگر ملزومات برای سال تحصیلی جدید هستند.

مریم دانش آموزهشت ساله یزدی که در حال خرید دفتر و مداد رنگی برای مدرسه اش بود می‌گوید: من حدود دو هفته پیش کیف و کفش مدرسه ام را خریدم و حالا هم پنج دفتر طرح شکرستان و یک بسته مداد رنگی خریدم.

این دانش آموز از اشتیاقش برای ورود به کلاس دوم دبستان گفت و ادامه داد: من دوست دارم هرچه زودتر مدرسه‌ها باز شوند تا بتوانم دوباره دوستان کلاس اولی ام را ببینم.

مهدی دانش آموز کلاس نهمی می‌گوید: برای تابستان امسال برنامه ریزی‌های خوبی داشتم و خوشبختانه توانستم بسیاری از آن‌ها را اجرا کنم و این روز‌ها بی صبرانه منتظر سال تحصیلی جدید هستم تا با تمام توان برای شاگرد اول شدن در کلاس جلو بروم.

این دانش آموز یزدی در پاسخ به اینکه لوازمی را که برای مدرسه تهیه می‌کند ایرانی هستند یا خارجی می گوید: من سعی کردم بیشتر وسایل مورد نیاز برای مدرسه ام ایرانی باشند، اما به نظرم برای جلب توجه دانش آموزان به کالا‌های داخلی، باید از طرح‌های روی لوازم متنوع‌تر و نیز با کیفیت‌تر باشند.

این دانش آموز یزدی می افزاید: متاسفانه برای خرید لوازم التحریر ایرانی باید به تعداد زیادی از فروشگاه‌ها مراجعه کرد‌ای کاش مکان‌هایی تاسیس شود که فقط لوازم و کالا‌های تولید ایران را به فروش برسانند.

گردش چرخ صنعت، با خرید لوازم التحریر ایرانی

سرداری معاون پژوهشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در راستای فرهنگ سازی در جهت استفاده از کالا‌های ایرانی- اسلامی برنامه‌های متعددی را به منظور تشویق و ترغیب دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها در نظر گرفته است.

سرداری افزود: توجیه دانش آموزان وخانواده‌های آن‌ها مدیران، معاونان و معلمان مدارس و نیز برپایی نمایشگاه‌های عرضه ملزومات دانش آموزان در مرکز استان از جمله برنامه‌هایی است که به منظور فرهنگ سازی در این زمینه انجام شده است.

آمادگی استان یزد برای سال تحصیلی جدید

وی افزود: نمایشگاه شهید فهمیده روبرو مسجد حظیره، و نمایشگاه‌ها و مغازه‌های محدوده صفائیه، آزادشهر و ۱۷ شهریور از جمله مراکزی هستند که در آن‌ها ملزومات ایرانی بفروش می‌رسد.

سرداری تصریح کرد: تهیه ملزومات دانش آموزی با برند‌های ایرانی و خود داری از خرید کالا‌های خارجی نقش مهمی در گردش چرخ صنعت و تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی دارد.

نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدارس استان یزد

سرهنگ پورشمسی جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی، زنگ مهر و مقاومت در مدارس استان یزد نواخته می‌شود.

سرهنگ پورشمسی افزود: زنگ مهر و مقاومت ۳۱ شهریور ماه جاری ساعت ۸ صبح در دبستان دخترانه شهید بستانی ناحیه دو و ساعت ۱۰ صبح در پیش دبستانی سرای دانش نو ناحیه یک یزد به صورت نمادین نواخته می‌شود.

آمادگی استان یزد برای سال تحصیلی جدید

وی ادامه داد: همچنین در اول مهرماه سالجاری زنگ مهر و مقاومت با حضور استاندار و جمعی از مسئولان در مدرسه شهید کارگر میبد به صدا در می‌آید.

شایان بذکر است بانگ توحید اذان ظهر و اقامه نماز جماعت روز اول مهر سال جاری نیز با حضور آیت الله ناصری در دبیرستان طوبی یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

گزارش از فاطمه غرسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار