امام جمعه مشهد:

تنها فرهنگی که برای زن ارزش قائل شد اسلام بود/در فرهنگ اسلام زن منزوی نیست

امام جمعه مشهد گفت:نقش آفرینی زنان گاهی در بعضی موقعیت ها ها از مرد ها بهتر است ولی باید برسی کرد و دید که رهنمود های اسلام چیست .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در مراسم مراسم رهروان زینبی در مشهد گفت: خداوند متعال در آموزه های دینی مقام و رتبه و را برای زن قرار داده که مرد ها آن را ندارند.

وی افزود:جز در فرهنگ انبیا اولیا و خدا و فرهنگ انسان ساز اسلام هیچ فرهنگی از فرهنگ های بشری نتوانسته موقعیت های خطیر انسانی رو برای زن رعایت و لحاظ کند .

وی گفت:در عرصه ای در تعصبات جاهالانه زن ها جزو املاک می دانستند و جزو میراث محسوب می شدوتمام حقوق انسانی یک زن کاملا لگد مال می شد و به هیچ وجه شخصیت انسانی او مورد توجه قرار نمی گرفت.

امام جمعه مشهد افزود:امروزه هم  یک عده انسان با انگیزه های حیوانی و هوس بازی پرچم ایفای حقوق زن رو در دنیا بلند کردند و زن به عنوان یک عنصر هوس بازی قرار گرفت و حقوق، عظمت و اشتعداد و تمام توانمدی های مدیریتی زن نادیده گرفته شد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: عده ای هم حق زن را کار کردن دانستند و  با افکار فمینیستی زنان  را به کارخانه ها فرستادند و آنان را درکنار مرد وادار به کار کردند.

وی گفت:نقش زن از نظر اسلام مربی مطلق در زندگی فردی و نقش آفرین منحصر بفرد در زندگی اجتماعی است که میتواند در بحرانها نقشی ایفا کند که حتی از عهده مردان خارج هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود:شما خوهران با بررسی فرهنگ و اندیشه بشری درباره زن میبینید هیچ فرهنگ و اندیشه مانند اسلام نمی تواند حقوق زن را در بحث زندگی فردی و اجتماعی محقق کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی گفت: شخصیت حضرت زینب(س)به عنوان امتیاز زن در نقش آفرینی اجتماعی موقعیتی داشتند که مردها در آن وضعیت نداشتند و آن مدیریت بحران اجتماعی یا سیاسی است.

وی افزود:موقعیتی که در کربلا بعد شهادت امام حسین(ع) پیش آمد موقعیت بحرانی برای انقلاب بود که مدیریتش را یک خانم انجام دادند.

امام جمعه مشهد گفت: انقلاب ابا عبدلله(ع) انقلابی فراگیر در عرصه همه زمان ها و مکان ها است، رسالت انقلاب سازی یک حرکت جهادی یک روزه و نابرابر توسط حضرت زینب و ۸۴ زن و بچه صورت گرفت.

آیت الله غلم الهدی افزود: زن و بچه ای که بدست دشمن اسیر هستند و هیچگونه امکانات در دست ندارند و با این وضعیت رسالت انقلاب سازی واقعه کربلا را هم بر عهده داشتند.

وی گفت:بخش اول انقلاب کربلا جنگ و دلاوری مردان بود که در نهایت به شهادت رسیدند ولی بخش دوم انقلاب سازی و جهانی کردن این انقلاب دست زینب (س)و دیگر اسرا بود.

امام جمعه مشهد افزود: رسالت زن در این عرصه بسیار مهم تر است چون توسعه جهانی این انقلاب وظیفه اوست، زن از دیدگاه اسلام نقش آفرین در هنر اجتماعی سیاسی است که مرد از عهده اش بر نمی آید چون این زینب(س)است که در ورودی دروازه کوفه و یا در مجلس یزید خطبه می خواند.

آیت الله علم الهدی گفت: شما رهرو راه اینچنین زنی یعنی زینب کبری هستید پس ببینید تا به امروز در این مسیر چگونه حرکت کرده و پس از این چگونه میخواهید حرکت کنید

انتهای پیام//ز.ی

برگزاری مراسم رهروان زینبی در مشهد

برچسب ها: محرم 97 ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار