راه اندازی بیمارستان دندانپزشکی و مرکز مراقبت بالینی در همدان

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان از پیگیری طرح راه اندازی بیمارستان دندانپزشکی بهار و راه اندازی مرکز مراقبت های بالینی در همدان خبر داد.

راه اندازی بیمارستان دندانپزشکی و مرکز مراقبت بالینی در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اقدامات حوزه معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: در این راستا دو طرح مهم در دستور کار قرار دارد که شامل پیگیری طرح بیمارستان دندانپزشکی در محل بیمارستان آیت‌ا... بهاری شهر بهار است که مطالعات اولیه آن در حال انجام است و با جابه‌جایی بیمارستان آیت‌ا... بهاری به محل جدید تا پایان سال جاری، بیمارستان دندانپزشکی راه‌اندازی می‌شود.

وی در این خصوص ادامه داد: در این بیمارستان خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی در آن ارائه می‌شود و بخش‌هایی از پردیس دندانپزشکی به آنجا منتقل می‌شود که شعبه دوم دانشکده دندانپزشکی است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: طرح دیگر، مرکز مهارت‌های بالینی skill lab دانشگاه بوده که در طبقه زیرین اورژانس بیمارستان بعثت راه‌اندازی می‌شود که دو لاین 17 ایستگاهی دارد که برای مراقبت‌های بالینی استفاده می‌شود.

فراهانی بیان کرد: طرح سوم، راه‌اندازی نخستین بیمارستان توانبخشی است که در محل مجتمع ایثار و با هماهنگی این مجتمع ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اضافه شدن و پیگیری چند رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: رشته پی.اچ.دی اپیدمیولوژی، پی.اچ.دی تشریح، کارشناسی ارشد ویروس‌شناسی از جمله رشته‌ها است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بیماری‌های ویروسی بسیار جدی هستند، افزود: در عرصه خدمت‌رسانی به بیماران سایت‌های ویروس‌شناسی لازم است.

فراهانی در ادامه سخنانش از پیگیری دستیاری چشم‌پزشکی خبر داد و ابراز کرد: در این مورد نیز نظر مثبت وجود دارد که به عنوان بیستمین دستیاری راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مهرماه اولین دوره طب فیزیکی توانبخشی در دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌شود، اظهار کرد: کار پذیرش دانشجو از کشورهای خارجی تسریع شده است تعدادی دانشجو از افغانستان متقاضی رشته دندانپزشکی و دکترای داروسازی بودند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در این خصوص عنوان کرد: این دانشجویان بررسی می‌شوند و عده‌ای دانشجو نیز از عراق در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و... پذیرفته شدند.

فراهانی تعداد مجموع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان را با توجه به مستقل شدن دانشکده علوم پزشکی اسدآباد را پنج هزار و 700 دانشجو اعلام کرد و گفت: یک هزار و 198 دانشجو شامل تحصیلات تکمیلی است که در مجموع دانشجویان در 129 رشته مقطع به تحصیل می‌پردازند.

وی با اعلام اینکه تعداد دانشجویان پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی از 110 دانشجو در سال 92 به 670 دانشجو افزایش یافته است، ابراز کرد: رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی از سال 92 تاکنون روند رو به رشدی دارد به طوری که رشته کارشناسی ارشد از 14 رشته در سال 92 به 28 رشته در سال جاری رسیده است.

فراهانی تعداد رشته‌های پی.اچ.دی را در سال 92، هفت رشته عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تعداد آن به 12 رشته رسیده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه رشته دستیاری پزشکی 13 مورد در سال 92 است، گفت: میزان آن در سال جاری به 19 مورد اضافه شده است.

وی با بیان این مطلب که در سال 92، هیچ رشته فوق تخصص پزشکی نداشتیم، عنوان کرد: در حال حاضر دو رشته فوق تخصص پزشکی داریم و در مجموع تعداد 34 رشته سال 92، به 61 رشته در موارد ذکر شده در سال جاری رسیده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان به راه‌اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد، کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی، بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات شهری، مدیریت سلامت ایمنی و محیط زیست، اقتصاد و بهداشت، علوم اعصاب، اتاق عمل، مدیریت خدمات پرستاری نیز اشاره و بیان کرد: دکترای تخصصی انگل‌شناسی، پرستاری، زیست فناوری پزشکی، ارگونومی، علوم اعصاب راه‌اندازی شده است.

فراهانی به رشته‌های دستیاری پزشکی همچون رادیولوژی، ارتوپدی، طب اورژانس، جراحی مغز و اعصاب، رادیوتراپی، طب فیزیک و توانبخشی اشاره کرد و گفت: کارشناسی و کاردانی رشته فیزیوتراپی، اعضای مصنوعی، سلامت دهان، فوریت پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت، رادیولوژی دندان و فک و صورت نیز راه‌اندازی شده است.

این مسؤول به تأسیس دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی مشتمل بر چهار رشته کارشناسی ارشد زیست فناوری پزشکی، پی.اچ.دی پزشکی مولکولی، پی.اچ.دی زیست فناوری پزشکی و پی.اچ.دی علوم اعصاب اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر 438 عضو هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال است.

فراهانی به بین‌المللی‌سازی آموزش علوم پزشکی هم اشاره کرد و گفت: اقداماتی چون انجام مذاکره با هیأت‌‌هایی از دانشگاه‌های روسیه، بلژیک، ترکیه، عراق، تاجیکستان و هندوستان و عقد قرارداد با بعضی هیأت‌ها و رایزنی با آنها انجام شده است.

انتهای پیام/د.ا

بیمارستان دندانپزشکی در همدان  راه اندازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.