دبیر فدراسیون ژیمناستیک:

شانسی برای کسب سهمیه المپیک ژیمناستیک در قطر نداریم

سلیمانی درباره علت حضور نداشتن تیم ملی ژیمناستیک در مسابقات قطر گفت: به دلیل آن که شانسی برای کسب سهمیه المپیک در این رقابت‌ها نداریم به قطر نمی‌رویم.

شانسی برای کسب سهمیه المپیک در قطر نداریممحسن سلیمانی دبیر فدراسیون ژیمناستیک در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه‌های این فدراسیون برای المپیک ۲۰۲۰ گفت: با جلساتی که در کمیته فنی و شاخه هنری داشتیم به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم خود را برای کسب سهمیه المپیک در خرک حلقه، پرش حلقه و دار حلقه محک بزنیم. بر همین اساس قرار است در چند ورد کاپ شرکت کنیم. بر اساس قوانین خاص هر ورزشکاری که بیشترین امتیاز را در چند ورد کاپ کسب کند سهمیه المپیک می‌گیرد. حضور در ورد کاپ‌های آلمان، باکو و استرالیا در دستور کار فدراسیون قرار دارد.

او ادامه داد: ۲۲ مهر مسابقات انتخابی تیم ملی در تک اسباب و ۶ اسباب برگزار می‌شود. امتیازات بر اساس مسابقات جهانی مونترال ۲۰۱۷ و بازی‌های آسیایی جاکارتا تنظیم شده است. هر ورزشکاری که بتواند به این حد نصاب برسد، مجوز حضور در این چند کاپ را کسب می‌کند. با توجه به مشکلات ارزی نمی‌توانیم ورزشکاران را در ورد کاپ‌ها محک بزنیم به همین دلیل مجبوریم در کشور مسابقات انتخابی برگزار کنیم و سپس روی ورزشکاران سرمایه گذاری کنیم.

سلیمانی افزود: ترامپولین نیز یکی دیگر از رشته‌های المپیکی فدراسیون ژیمناستیک است که اکنون در حال بررسی وضعیت این رشته هستیم، اما برای کسب سهمیه و حضور در مسابقات آن به جمع بندی نرسیده ایم.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک درباره حضور نیافتن تیم ملی ژیمناستیک هنری در مسابقات قهرمانی جهان در قطر اظهار کرد: سه تیم برتر جهان در این رقابت‌ها مجوز حضور در المپیک را کسب می‌کنند که در این موضوع ما هیچ شانسی نداریم. به علاوه این که مسابقات قطر در ۱۷ روز برگزار می‌شود که شامل تمرینات مشترک، جلسات، سمینار‌ها و مسابقات است. ما با قطر مکاتبه کردیم که آیا می‌توانیم تنها برای شرکت در مسابقات به قطر برویم که با مخالفت آن‌ها روبرو شدیم با توجه به شرایط اقتصادی فعلی حضور ۱۷ روزه در قطر هزینه‌های زیادی در بر خواهد داشت.

سلیمانی خاطر نشان کرد: هدف اصلی فدراسیون کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ است بر این اساس فدراسیون طرح مستعدین، نخبگان و قهرمانان کشور را آماده کرده است و به زودی به وزارت ورزش و جوانان ارسال خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:تایید حرکت ایرانی در فدراسیون جهانی ژیمناستیک

تجهیزات ژیمناستیک نیازمند مواد اولیه‌ای به نام اعتماد ملی

سهمیه ژیمناستیک در جاکارتا افزایش یافت


انتهای پیام/

اظهارات سلیمانی درباره ژیمناستیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.