تجربه اولین روز کلاس درس/خاطرات شیرین روزهای اول مدرسه

باز هم فصل درس و مشق و مدرسه از راه رسيد، يك ماه مهر ديگر، روزی که کودکان با انداختن کوله پشتی به دوششان به سوی آینده ای روشن پیش می روند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  31شهریور ماه هرسال برای کلاس اولی ها شروع یک زندگی جدید و فصل به شمار می رود روزی به نام جشن شکوفه ها نامگذاری شده است.

اولین روز مدرسه یک حال و هوای دیگه ای داشت ،‌ بعضی از بچه ها می ترسیدند ، بعضی ها توی یک گوشه کز کرده بودند و انگاری محیط مدرسه خیلی براشون غریبه بود . بعضی ها هم که خیلی راحت باهاش کنار اومده بودند.

تجربه اولین روز کلاس درس

دستان مهربان معلمان آرزوی دانش آموزان کلاس اولی

به یکی از مدارس ابتدایی که امروز میزبان جشن شکوفه ها بود رفتم و با چند دانش آموز کلاس اولی هم صحبت شدم.

آرش یکی از دانش آموزانی است که امروز اولین روز مدرسه را تجربه کرد، از او درباره تجربه شیرین اولین روز مدرسه پرسیدم گفت: من امسال 7 ساله شدم و به کلاس اول می روم، همیشه دوست داشتم زودتر بزرگ شوم و به مدرسه بروم، اما الان کمی استرس دارم می ترسم آن جا نتوانم دوستی پیدا کنم، یا معلمم مهربان نباشد.

مادر آرش بوسه ای بر پیشانی پسرش کرد و گفت: عزیزم نگران نباش، مدرسه جای خوبی است و تو حتماً از آن خوشت می آید.

تجربه اولین روز کلاس درس

اشکان یکی دیگر از دانش آموزان کلاس اول است، موقع زنگ تفریح به سراغش رفتم، او کنار دوستش در حال خوردن خوراکی بود، او نیز از یک روز خوب در کنار دوستانش احساس شادمانی کرد و گفت: من وارد مدرسه شدم. در مدرسه برای ما کلاس اولی ها جشن گرفته بودند خیلی خوش گذشت. معلممان یک خانم بسیار مهربان است، او جای هر کداممان را به ما نشان داد و از ما خواست که سر جایمان بنشینیم. من کنار یک پسر به اسم رضا نشستم.

تجربه اولین روز کلاس درس

فرهاد که از خانواده ای کوچک وارد خانواده ی بزرگی شده بود در گوشه ای از حیاط مدرسه نظاره گر بازی و خوشحالی بچه های دیگر بود از او پرسیدم چرا تنها نشسته ای، در جوابم پاسخ داد: امروز چون  اولین روز مدرسه است بسیار دلگیرم و احساس تنهایی میکنم، تا الان هیچ دوستی پیدا نکرده و ناراحت هستم، حین گفتگو با فرهاد بودم که متوجه شدم بچه های دیگر از روی کنجکاوی کنار ما جمع شده ، اینگونه باب صحبت بچه های دیگر با فرهاد فراهم شد، آنها درحالی که دست در شانه همدیگر داشتند از من دور شدند... حالا فرهاد دیگر تنها نیست و دوستان جدیدی برای خود پیدا کرد.

اولین روز دبستان بازگرد / کودکی ها شاد و خندان بازگرد

بیشتر افراد از روز اول مدرسه خود خاطرات شیرین و گاه تلخ بسیار دارند خاطراتی که گاهی ترس از جدا شدن کودک از والدین به حلقه های اشکی در چشم های او تبدیل می شود اما خیلی زود با انس به مدرسه و با پیدا کردن دوست و هم کلاسی جای خود را به شیطنت و بازیگوشی می دهد.

تجربه اولین روز کلاس درس

اول مهر روزی خاطره انگیز در تقویم زندگی به شمار می رود. روزی که کودکان با لباس و کفش نو و با انداختن کوله پشتی به دوششان به سوی آینده ای روشن پیش می روند.

خانم زهرا رضایی مادر یکی از نو آموزانی است که همراه دخترش برای جشن آغاز سال تحصیلی راهی مدرسه شده بودند، کنارش نشستم و از ایشان پرسیدم آیا اولین روز مدرسه را به یاد دارید؟  صحبتش رو با یک شعر شروع کرد.

کاش می شد باز کوچک می شدیم//لا اقل یک روز کودک می شدیم

یاد آن آموزگار ساده پوش //یاد آن گچ ها که بودش روی دوش

ای معلم نام و هم یا دت به خیر//یاد درس آب و بابایت به خیر

ای دبستانی ترین احساس من//بازگرد این مشق ها راخط بزن

او درباره اولین روز مدرسه گفت: روز اول مهر می ترسیدم به مدرسه بروم مدرسه با خانه مان، فاصله زیادی نداشت برای همین قرار بود که به تنهایی به مدرسه بروم. مادرم لباس مدرسه را تنم کرد و من را راهی مدرسه کرد اما به جای مدرسه به منزل پدربزرگم رفتم که نزدیک خانه خودمان بود و تا ساعت ها میان انباری آن ها قایم شدم. تا اینکه مادربزرگم من را در انباری دید و باهم به خانه رفتیم، مادرم خیلی عصبانی بود و با من دعوا کرد اما بعد من را توجیه کردند که باید به مدرسه بروم تا باسواد شوم.

تجربه اولین روز کلاس درس/خاطرات شیرین روزهای اول مدرسه

یکی دیگر از پدر های حاضر در این مدرسه پدر رضا بود، او. نیز گفت: یک هفته اول مدرسه با ورودم به حیاط مدرسه کارم گریه و زاری بود، ترس جدایی از مادرم را داشتم، تا این که یک دوست پیدا کردم و ترسم از بین رفت.

پدر رضا گفت: به دلیل اینکه از بازی، گردش، مسافرت، خوابیدن تا دیروقت و... محدود شده بودم علاقه ام به خواندن درس کم شده بود، اما خوشبختانه معلم سال اول دبستانم خانم عسگری، بسیار مهربان بود و با مهر و محبت من را شیفته مدرسه کرد.

تجربه اولین روز کلاس درس

به سراغ مادر و پسری رفتم که در گوشه ای در حال تماشای برنامه استقبال از ماه مهر بودند، ابتدا نام فرزندش را پرسیدم، و خاطرات روز اول مدرسه.

خانم میترا سراچی گفت: پسرم علی امروز اولین روز مدرسه را تجربه میکند بسیار خوشحال هستم زیرا خوشبختی فرزند من در داشتن علم و آگاهی است.

او درباره اولین روز مدرسه خود گفت: سال 54 بود،  با ترسی شوق انگیز در حالی که بارها دفتر، جا مدادی، مداد و پاک کنم را چک کرده بودم همراه مادرم راهی مدرسه شدم. مادرم به همراه دیگر مادران آنجا حضور داشت خیالم راحت بود اما همزمان با ورود به کلاس متوجه شدم که مادرم نمی تواند به کلاس بیاید و آن جا بود که شروع به گریه کردم. خانم سنایی معلم کلاس اول دبستانم خیلی مهربان بود او اشک هایم را پاک کرد، و قول داد اگر درس هایم را خوب بخوانم ساعت دوری از مادرم زود تمام می شود.

تجربه اولین روز کلاس درس

آقای مرتضی نوری ، جراح و دندان پزشک درباره خاطرات اولین روز مدرسه میگوید: من قبلاً برای ثبت نام با مادرم  مدرسه رفته و بودم و مسیرش را هم یاد گرفته بودم،مدرسه چند کوچه آن طرف تر بود، با وجود اصرار های مادرم برای رساندن من تا مدرسه اما من قبول نکردم و تنها رفتم مدرسه رفتم، وقتی وارد حیاط مدرسه شدم ، همه بچه ها باخانواده هایشان مدرسه بودند هم مادر هم پدر...خواهر و برادر...وقتی این صحنه را دیدم، گریه کنان از مدرسه فرار کردم.

تجربه اولین روز کلاس درس/خاطرات شیرین روزهای اول مدرسه

ما بزرگترها می گوئیم ای کاش می شد یک بار دیگر بچه های کلاس اول مدرسه در کنار معلم حلقه می زدیم تا مشق هایمان را ببیند و یک آفرین در زیر آن بنویسد تا مادرو پدر از دیدن آن آفرین یا نمره خوبی که می گرفتیم خوشحال می شدند و لبخندی بر چهره مهربان آنان نشست.

حالا که به سنی که در کودکی آرزویش را می کردیم رسیده ایم و هر کدام در حرفه ای مشغول به کار شده ایم و تکرار دوران شیرین کودکی آرزویی بزرگ است.

تجربه اولین روز کلاس درس

مدارس همدان میزبان 29 هزار کلاس اولی می شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور 29 هزار نوآموز استان امروز در مدارس ابتدایی استان همدان برگزار شد

یاسر نانکلی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به آمادگی 11 هزار و ۹۴۸کلاس درس در آستانه بهار تعلیم و تربیت برای دانش آموزان همدانی گفت: تمام امکانات مورد نیاز دانش آموزان در 2هزار و 505 مدرسه استان فراهم شده و پذیرای دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه امسال گزارشی در خصوص کمبود معلم در مقطع ابتدایی استان نداشتیم، افزود: امسال علاوه بر آموزگاران مقطع ابتدایی، از ظرفیت مدیران، معاونان و همچنین نیروهای حق التدریس سال های گذشته که دارای کد پرسنلی هستند، استفاده شده است.

دبیر پروژه مهر استان همدان ادامه داد: در سال تحصیلی جدید حدود 6 هزار و 300 آموزگار، مدیر و معاون در مقطع ابتدایی دانش آموزان را تعلیم می دهند.

نانکلی با اشاره به اینکه 165 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی استان تحصیل می کنند، افزود: در این مقطع یکهزار و 516 مدرسه با 6 هزار و 606 کلاس درس میزبان دانش آموزان در سال تحصیلی 98-97 هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: امسال یک میلیون و 280 هزار جلد کتاب در روز اول سال تحصیلی در بین دانش آموزان ابتدایی توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه در مقطع ابتدایی سه مدرسه جدید به آموزش و پرورش تحویل شده است و چهار مدرسه دیگر نیز مهر ماه تحویل می شود، گفت: در برخی از مناطق محروم و روستایی از کانکس برای تحصیل دانش آموزان استفاده می شود.

تجربه اولین روز کلاس درس

ای کاش بچه هایی که امروز پا به مدرسه در کلاس اول ابتدایی می گذارند با سرعت برق و باد به فکر بزرگ شدن نیفتند و قدر این لحظات شیربن طلایی را در طول عمرشان بدانند.

تجربه اولین روز کلاس درس/خاطرات شیرین روزهای اول مدرسه

ای کاش می توانستم به همه بچه های کلاس اولی کشورم که امروز که وارد کلاس مدرسه می شوند با صدای بلند که همه آن را بشنوند بگویم که از بودن در این دوره لذت ببرید و با جان و دل به حرف معلمان مهربان و دلسوز شان گوش دهند، چون زندگی همین مدرسه و کلاس ، آمدن و رفتن ، درس خواندن و امتحان دادن ، شوخی و خنده کردن است.

گزارشگر: الهام صریحی فاضل

خاطرات شیرین اولین روز مدرسه

برچسب ها: مدرسه ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
عالی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۰۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
دوشنبه مدارس شروع میشه
Iran (Islamic Republic of)
بخ بخ بیچارع
۱۲:۱۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
چ وحشتناک است مدرسه!
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۲۰:۱۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
چه حس شیرینی هست مدرسه و کلاس و درس....و معلمان مهربان و دلسوز کشور عزیزم ایران
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
چه حال و هوایی داره روز اول مهر
کتاب و دفتر نو
کیف و لباس نو
یادش به خیر
آخرین اخبار